به لحاظ محدودیت‌های منابع استانی به خصوص آب، استان سمنان با سالانه حدود 200 هزارتن کسری خوراک مورد نیاز دام مواجه است كه از طریق استان‌های هم جوار تأمین می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز سمنان؛  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خرید و ذخیره سازی جو برای امنیت خاطر دامداران استان سمنان در سال جاری خبر داد و افزود : در این راستا از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان، با خرید تضمینی 20هزارتن از تولیدکنندگان داخل استان و ذخیره سازی در انبار های شهرستان ها بخشی از علوفه مورد نیاز دام ها تامین شده است.

 مصطفی شاه حسینی افزود : همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر بخش دیگری از نیازها که خارج از توان تامین از محل تولیدات جو داخلی است ، از طریق بنادر حمل و ذخیره سازی می شود لذا نگرانی از بابت تامین نهاده های دام و طیور ( جو ، کنجاله سویا و ذرت ) وجود ندارد. 
 
وی بیان کرد : همچنین در راستای حمایت از  دامداران روستایی و عشایر از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار تن جو به صورت مدت دار چهار و شش ماهه بدون کارمزد به استان سمنان اختصاص داده شده است که در حال توزیع است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.