خراسان رضوی بزرگترین و مهمترین تولید کننده محصولات کشاورزی کشور با برخورداری از ظرفیت ها و توانمندی های وسیع دارای بیش از 1،1 میلیون هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر صنایع کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با بیش از 14،6میلیون واحد دامی و تولید بیش از 6،76 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی بیش از 95 هزار و 730 میلیارد و 423 میلیون ریال جایگاه تعیین کننده ای در اقتصاد ملی و استانی دارد.

اسماعیل نامنی افزود: تاکنون 624 فقره پروانه بهره برداری صنایع کشاورزی نیز در این استان صادر شده است.

وی اظهار کرد: ظرفیت فرآوری مواد خام این واحدها چهار میلیون و 830 هزار تن با اشتغالزایی 10 هزار و 200 نفر است.

نامنی گفت: سرمایه گذاری ثابت انجام شده در این واحدها نیز پنج هزار و 845 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: طرح های به بهره برداری رسیده شامل خوراک دام و طیور، بسته بندی زعفران و خشکبار، پسته پاک کنی، بسته بندی گوشت مرغ، فرآورده های لبنی، روغن کشی، بسته بندی و فرآوری زیتون، قارچ، انواع کودهای آلی و سردخانه است.

نامنی افزود: با توجه به اهمیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و تاثیر بسیار این صنایع در توسعه مناطق روستایی و قطب های کشاورزی کمک و مساعدت بانک ها برای تامین بخشی از سرمایه گذاری طرح ها در حوزه صنایع غذایی ضروری است.

وی ادامه داد: با پیش بینی های انجام شده سرمایه گذاری ثابت در این حوزه امسال یک هزار و 600 میلیارد ریال برآورد می شود.

مدیر صنایع کشاورزی خراسان رضوی گفت: تسهیلات مورد نیاز این بخش نیز یک هزار و 100 میلیارد ریال برای طرح های جدید و دو هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش طرح های موجود است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.