هر چقدر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید انرژی کمتری مصرف کند، هزینه‌های مصرفی برق شما کمتر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نحوه خرید لوازم خانگی کم مصرف در زیر پامده است:

چرا باید به میزان مصرف انرژی اهمیت بدهم؟

هر چقدر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید انرژی کمتری مصرف کند، هزینه‌های مصرفی برق شما کمتر می‌شود. از این گذشته مصرف کمتر انرژی برای حفظ و نگهداری محیط زیست ضروری است، از آلودگی هوا می‌کاهد و به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند و بستر سالم‌تری برای زندگی نسل‌های بعدی بشر به وجود می‌آورد.

چه چیز وسایل برقی را مقرون به صرفه‌تر می‌کند؟

بیشتر تفاوت‌ها به اجزای داخلی موتورها بستگی دارد که در این میان می‌توان به کیفیت کمپرسور، پمپ، سوپاپ، واشر، و سنسورهای الکترونیکی اشاره کرد. حتی اگر دو وسیله از نظر ظاهر و عملکرد مشابه باشند، یک تغییر کوچک در موتور کافی است که هزینه‌های ماهانه شما تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

برچسب انرژی چه اطلاعاتی را در اختیار من قرار می‌دهد؟

این برچسب به شما می‌گوید که میزان کارآمدی یا مصرف سالانه انرژی مدلی که مشاهده می‌کنید نسبت به انواع مشابه خود در کدام رده قرار دارد. به این برچسب به ویژه بر روی وسایل پر مصرف خانگی نظیر: ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، و دستگاههای گرم کننده و خنک کننده مرکزی ساختمان دقت کنید. اگر کالای مورد نظر شما فاقد چنین برچسبی بود، می‌توانید از فروشنده در مورد آن سؤال کنید.

استراتژی‌های خرید

1- سایز و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. مقیاس فضایی که قصد دارید وسیله را در آن بگذارید اندازه گرفته و مطمئن شوید که به راحتی می‌توانید درب وسیله را باز و بسته نمایید.

2- محل دقیق خرید خود را شخص کنید. حتی الامکان سعی کنید از مراکز خرید معتبر خرید کنید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار