دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی از راه‌اندازی پژوهش‌سراهای کشت سلول درمانی با هدف ترویج در مدارس خبر داد.

امیرعلی حمیدی دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: از آن‌جایی که برنامه‌ریزی‌های درازمدت برای کشور در افق 1404 و استفاده از علم سلول درمانی در کشور نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدتی دارد که این در واقع به نسل آینده بر‌می گردد.

وی در ادامه افزود: استفاده از علم سلول‌درمانی در کشور باعث می‌شود، نظیر کشورهای دنیا (آمریکا، ژاپن) در سنین پایین شروع به تربیت محققین کنیم که زمانی به سن 30 سالگی می‌رسند محقق و دانشمند درجه‌ی یک معرفی شدند.

حمیدیه تصریح کرد: باید از سنین پایین دانش‌آموزان را با فعالیت‌های سلولی آشنا کنیم که در کتب درسی به صورت معمول موجود نیست، از جمله فعالیت‌هایی که ستاد توسعه سلول‌های بنیادی در پیش گرفته این است که این علم را به مدارس ببرد.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی، معاونت علمی خاطرنشان کرد: دو فعالیت عمده برای این کار پیش‌بینی شده است، یکی برگزاری المپیادهای سالانه دانش‌‌آموزی در حیطه سلول‌های بنیادی که در حال پیگیری آن هستیم و اولین دوره آن در زمستان برگزار می‌شد. فعالیت دوم پروژه بسیار مفصلی است و پژوهش‌سراهایی که تحت آموزش و پرورش هستند را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: با امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد به آن‌ها کمک می‌کنیم از سنین پایین که مراحل مختلف یک سلول رشد می‌کند و تمایل به چه سلول‌هایی دارند را یاد بگیرند.

حمیدیه با اشاره به هدف ترویج سلول درمانی خاطرنشان کرد: در واقع هدف ترویج بیشتر علم در سن پایین‌تر و ساخت کشور در سال‌های آینده است، این هدفی است که با وزارت آموزش و پرورش قرار است پیگیری کنیم که قبلاً این کار انجام نمی‌شده و اخیراً انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سمینارها عنوان کرد: بیشترین برنامه ما امسال در واقع برگزاری المپیاد و اعطای جوایز به برگزیدگان است و به مرور برنامه‌های مفصل و سمینار خواهیم داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.