تدوین نقشه راه حوزه قلب و سلول‌های بنیادی

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: نقشه راه حوزه قلب و سلول‌های بنیادی در کشور تدوین می‌شود.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: در واقع در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های بنیادی برنامه‌ریزی برای قلب انجام نشده بود ولی با فعالیت متخصصان این حوزه چهار نفر به صورت شبانه‌روزی طی سه تا چهار ماه وقت گذاشتند و توانستیم برنامه‌ریزی استراتژیک کشور را به صورت برنامه‌ یک ساله، 5 ساله و 10 ساله تهیه کنیم.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ی ما این است که مشخص کنیم در سال آینده یا 5 سال آینده کجا باشیم و در سطح بین‌المللی کشور را به کجا برسانیم، در حوزه سلول درمانی این برنامه‌ریزی انجام شده است.

حمیدیه تصریح کرد: داشتن برنامه راه یک برنامه کلی است، این برنامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است.

دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی عنوان کرد: اقدام دیگری که باید انجام شود، این است که از سلول‌های بنیادی در رشته‌های پزشکی دیگر از جمله قلب استفاده شود.

وی بیان کرد: برای رشته‌های پزشکی دیگر نظیر ریه، استخوان و کلیه علاوه بر اینکه کار گروه تشکیل شده از آن‌ها درخواست شده به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

حمیدیه با اشاره به اولین اقدامی که کارگروه قلب قرار است، انجام دهد تصریح کرد: امسال برای اولین بار در خصوص بیماری‌های قلبی و سلول‌های بنیادی سمینار برگزار می‌کند.بعد از آن کارگروه‌های مختلفی در حوزه کشت سلول درمانی قلبی برگزار می‌شود.

پروژه‌های کلان ملی را معرفی می‌کنیم
حمیدیه در پایان تأکید کرد: برای بیماری‌های کشنده و صعب‌العلاج که هیچ‌گونه درمانی وجود ندارد، پروژه‌هایی را به معاونت علمی و فناوری معرفی می‌کنیم، معاونت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد و کارگروه قلب آن را پیگیری می‌کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار