هدف از طرح پایش علم و فناوری و نوآوری در کشور ارائه تصویر واقع‌بینانه از جایگاه کشور در عرصه‌های علم و فناوری نوآوری است.

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد:طرح پایش وضعیت علم، فناوری و نوآوری کشور با حضور کارشناسان و نمایندگان فعال در حوزه علم فناوری و نوآوری برگزار شد و هدف از این طرح ارائه تصویر واقع بینانه از جایگاه کشور در عرصه‌های علم، فناوری و نوآوری است. 

وی در ادامه افزود: این اتفاق تجربه‌ای تازه برای ارائه تحلیل از سیاست‌های کشور در حوزه علم و فناوری است چرا که هم باعث شناخت نقاط ضعف و قوت کشورمان در این زمینه می‌باشد و هم امکان بهره گیری از تجربیات نهادهای بین المللی را فراهم می سازد. 

الیاسی تصریح کرد: از آنجایی که بنا داریم گزارشی شفاف از وضعیت علم و فناوری کشورمان ارائه بدهیم، بررسی تحولاتی که طی سال‌های اخیر رخ داده است، تحلیل این تحولات در به نمایش دادن این دستاوردها کمک می‌کند. 

وی در خصوص آخرین وضعیت علم و فناوری ایران در کشور خاطر نشان کرد: ایران در یک دوره 10 ساله از سال 2005 تاکنون تغییرات عمده‌ای در حوزه فناوری و نوآوری داشته و به همین جهت ضروری است که نهادها و سازمان‌ها ترکیبی از اهداف و دستاوردها و اقدامات خود ارائه دهند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار