یشترین حمایت تولید علم در کشور توسط صندوق حمایت از پژوهشگران

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران از بیشترین حمایت از تولید علم در کشور توسط این صندوق در سال 2014 میلادی خبر داد.

نصرالله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این صندوق توانسته بیشترین حمایت را در سال 2014 به خود اختصاص دهد، گفت: حمایت از حوزه علم و فناوری در کشور مأموریت اصلی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران است. برای این کار اقدامات لازم انجام شده سال به سال صندوق توانسته حمایت بیشتری از فناوران و پژوهشگران به عمل آورد.

وی در ادامه تأکید کرد: این حمایت براساس نیازها و اولویت‌‌های تحقیقاتی کشور است و یک حمایت هدفمند است. در سال‌های اخیر صندوق اولویت‌های پژوهشی را مشخص کرد ولی در حال حاضر صندوق پیشنهادها را بررسی می‌کند و در قالب اولویت‌های تحقیقاتی پروژه‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

ضرغام تصریح کرد: پیشنهادها و پرویوزال‌های مختلفی براساس پیشنهاد صندوق دریافت می‌شود،‌ که از بین آن‌ها بهترین طرح انتخاب می‌شود و از طرح حمایت‌های مالی صورت می‌گیرد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خاطرنشان کرد: امسال در مقایسه با 6 ماه گذشته میزان حمایت صندوق بیشتر شده و علاوه بر افزایش حمایت زمان داوری طرح‌ها نیز کوتاه‌تر است و در پی این کوتاه شدن اقدامات بیشتری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به مراجعه دانشگاه‌های مختلف و دیدار با اساتید و پژوهشگران مراکز علمی و آگاهی دادن آن‌ها شاهد افزایش کیفیت و کمیت پروژه‌های دریافتی هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.