استاندار قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد که در شهرهای استان قزوین 570 تن زباله تولید می‌شود که اگر نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم بیش از یک هزار تن زباله به صورت روزانه در استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرتضی روزبه گفت: روستاهای ما نیز در تولید زباله با شهرهای بزرگ مشترک هستند که این امر به دلیل تغییر سبک زندگی مردم روستا است.


وی عنوان کرد: در حال حاضر 21 شهرداری که شامل 50 روستا و 10 شهر است زباله‌های خود را به سایت محمدآباد منتقل می‌کنند اما هنوز شهرها و روستاهایی هستند که زباله‌ آن‌ها ساماندهی نشده است.

روزبه ادامه داد: اگر به شکل جامع به بحث پسماند نگاه کنیم حجم بسیار زیادی از پسماند در استان تولید می‌شود که یکی از معضلات روستاهای امروز نیز همین بحث پسماند است.

استاندار قزوین با اشاره به تولید کمپوست برای مصارف کشاورزی تصریح کرد: اگر قرار باشد کمپوست برای مصارف کشاورزی تولید شود در وهله نخست این کمپوست تولیدی باید در آزمایشگاه‌های مرجع آزمایش شود تا اگر از استانداردهای لازم برخوردار بود از آن در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

روزبه گفت: اگر بستری فراهم شود که به زندگی طبیعی خود بازگردیم بسیاری از گرفتاری‌هایی که خودساخته به آن مبتلا شده‌ایم به خودی خود برطرف می‌شود.

وی با اشاره به بحث ورود گردشگر به منطقه اوان بیان کرد: با توجه به عدم وجود امکانات لازم در منطقه اوان ورود گردشگر به آنجا در حقیقت تخریب منطقه را به دنبال دارد.

روزبه اضافه کرد: در حال حاضر خیلی سطحی به موضوع منطقه اوان نگاه می‌کنیم در حالی که اگر روی این قضیه تمرکز کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ورود گردشگر به منطقه اوان ممنوع است زیرا این ورود به شکل فعلی قطع‌یقین بحران را به همراه دارد.

وی با اشاره به عدم پاسخگویی زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه اوان به نیازهایی که گردشگران این منطقه دارند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی که انجام شده بنا به دلایلی یا خوب نگهداری نشده و یا نتیجه عکس داده است.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه رفتار محیط‌ زیستی مردم را باید هدف قرار داده و ذهنیت آنان را نسبت به این مهم تغییر دهیم، عنوان کرد: به تمام مردم باید یک نقش محیط‌ زیستی بدهیم و همه را نسبت به این مسئله حساس کنیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تولید ، روزانه ، قزوین ، روستا ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.