معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: در طول تاریخ از استکبار ضربه‌های زیادی خوردیم بنابراین مبارزه با استکبار متکی به تجربه تاریخی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش صبح امروز به مناسبت مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار ستیزی در دبیرستان شاهد فتح  گفت: دانش آموزان ما و همچنین جوانان کشور از روشنفکران و فهمیدگان کشور هستند که شعار مرگ بر آمریکا را امروز که روز 13 آبان است، سر می‌دهند. این مرگ بر آمریکا در واقع مرگ بر کسانی است که ظلم را بر همه تمام کردند. بنابراین این شعار دادن یک حرکت خردمندانه است که باید همه به آن افتخار کنیم که در برابر خوی استکبار ایستاده‌ایم و تجربیات خود را به نسل چهارم بعد از انقلاب انتقال می‌دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: علم و دانش برای رشد همه انسان‌هاست و این حق هر مخلوق خداوند است و کسی این حق را ندارد که افراد را از دسترسی به حقوق دانشی و غیره منع کند. 

دکتر کفاش اظهار داشت: علم می‌گوید همگی حق دسترسی به دانش را دارند و آدمها حق دارند به رشد معنوی و علمی برسند و همین علم حکم می‌کند که همه در برابر ظلم بایستند اما رژیم های استکباری بر خلاف انسانیت عمل می‌کند. 

وی بیان کرد: مبارزه با استکبار متکی به تجربه تاریخی ملت ایران است  چرا که در طول تاریخ از استکبار ضربه‌های بسیاری را خورده‌ایم و آنها به گونه‌های مختلف مکرهای خود را به میدان آوردند اگر امروزه فریاد بلند مرگ بر آمریکا را سر می‌دهیم در واقع اطمینان داریم و می‌دانیم که این حرکت ، حرکتی معقول و دارای پشتوانه علمی و متکی بر تجربه ملت است. در واقع سرمنشاء استقلال کشور استکبار ستیزی است. 

وی خاطر نشان کرد: طبق گفته رئیس جمهور کشورمان دکتر روحانی اگر بخواهیم کشوری مستقل باشیم و به عنوان جمهوری اسلامی ایران سرافراز باشیم باید خوی استکبار ستیزی را در جوانانمان توسعه دهیم و با هر گونه تعیین و تکلیف‌های ملت‌های جهان برای کشورمان مقابله و مبارزه کنیم در واقع همین استمرار استکبار ستیزی که باعث شده ملت‌های قدرتی مختلف در برابر ایران زانو بزنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار