اتمام کار ساخت نوار بالای ضریح جدید حضرت عباس(ع)+ تصاویر

مرحله قلمزني نوار بالايي ضريح جديد حضرت عباس(ع) به پايان رسيد و براي نصب بر روي سازه چوبي آن آماده شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عمليات قلمزني نوار بالايي ضريح جديد مطهر حضرت عباس(ع) كه در عراق و بدست هنرمندان عراقي در دست ساخت مي‌باشد به اتمام رسيده و به زودي روي سازه چوبي اين ضريح نصب خواهد شد.

 اين نوار بين دو كتيبه قرآني فوقاني ضريح مطهر واقع شده و در چهار طرف ضريح مطهر نصب خواهد شد.اين نوار مجموعاً از ۱۸ قطعه به ابعاد ۱×۳۵۰×۱۲۸۰ ميلي متر ساخته شده و وزن كل اين قطعات تقريباً ۱۸۰ كيلوگرم مي‌باشد.

براي ساخت هر يك از اين نوارها، ۹ كيلوگرم طلاي ۲۲ عيار استفاده شده است.ساخت اين نوار از مراحل متعددي چون ذوب طلا، نورد طلاي ذوب شده و تهيه نوار مورد نياز جهت قلمزني، پرس طرح‌ها روي آن و سپس انجام عمليات ريزه كاري بواسطه قلم و چكش (قلمزني) عبور نموده و سپس پوليش و جلا دهي مي‌شوند.

در انتها اين قطعات بر روي سازه چوبي ضريح نصب مي‌گردند.لازم به يادآوريست نوار بالاي ضريح جديد ابتدا از نقره ساخته شد اما در نهايت با تصميم كميته ناظر ساخت ضريح مقرر گرديد تا اين نوار از جنس طلا ساخته شود. در حال حاضر تصاویری از اتمام کار بر روی این نوار در میان کاربران شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در ادامه برای شما قرار داده ایم.



قلمزني نوار بالايي ضريح جديد حضرت عباس(ع) به اتمام رسید


قلمزني نوار بالايي ضريح جديد حضرت عباس(ع) به اتمام رسید


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع : ابنا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار