معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گرمای تابستان امسال را عامل تاثیر منفی بر مزارع شالی و کاهش عملکرد آن ها عنوان کرد.

گرمای تابستان عامل کاهش عملکرد مزارع شالی دزفولبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی کرمی به آغاز برداشت محصول برنج از سطح 1هزار و 790 هکتار از شاليزارهاي دزفول در بخش چغاميش از جمله روستاي سيد عنايت، بنه حاجات، شهيد بهشتي، سيد نور و برخي نقاط ديگر اين شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: برداشت این محصول تا 10 روز آينده ادامه خواهد داشت.

وی برداشت محصول از مزارع شالي دزفول 4 تن در هکتار اعلام نمود و بیان داشت: شرايط آب و هوايي و گرماي شديد تابستان امسال بر روند رشد و پر شدن دانه هاي برنج تاثير نامطلوب گذاشته و عملکرد برداشت برنج انتظار کشاورزان را برآورده نکرد.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول عملکرد برداشت برنج در دزفول را در سال زراعي گذشته را حدود 5 تن عنوان کرد و افزود: بيش ترين برنج توليدي دزفول از نوع عنبربو مي باشد.

کرمي با اشاره به اینکه گرمازدگي محصول زير پوشش صندوق بيمه محصولات کشاورزي نمي باشد خاطرنشان کرد: از مسئولان اين صندوق انتظار مي رود تمهيدات لازم را براي جبران خسارت وارده به کشاورزان شاليکار دزفول اتخاذ نمایند.

وي افزود: کشاورزان دزفول از هيچ نوع سم قارچ کش و حشره کشي در مزارع استفاده نمي کنند، لذا محصول برنج توليد این شهرستان به عنوان محصول سالم شناخته شده و نسبت به برنج وارداتي از خارج از سلامت بيش تري برخوردار است، لذا به شهروندان توصيه مي شود از برنج محلي توليد دزفول استفاده کنند.

شایان ذکر است سال گذشته بيش از 8 هزار تن محصول برنج از سطح 1 هزار و 500 هکتار از شاليزارهاي دزفول برداشت شد.

گفتنی است سالانه 2 ميليون تن محصول کشاورزي در دزفول توليد مي گردد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.