فرماندار شهرستان چگنی گفت: بر اثر بارندگی های اخیر در لرستان، سیلاب راه دسترسی به 14 روستای شهرستان چگنی را مسدود کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ترابی نژاد افزود:سیلاب در حوزه راه های ارتباطی، پلها و همچنین شبکه انتقال آب آشامیدنی روستاهای بخش شاهیوند را مختل و خساراتی وارد کرده است.

وی با اشاره به بارش 150 میلی­متری دراین شهرستان در روز گذشته گفت: احشام زیادی هم از روستاهای اطراف بر اثر سیل تلف شده اند و نیاز به استقرار اورژانس در منطقه ضروری است.

ترابی نژاد با اشاره به اینکه مدیران شهرستان در تعیین بلافاصله خسارت وارد عمل شوند افزود: هر دستگاهی با همکاری بخشداریهای تابعه میزان خسارت وارده به امکانات و تأسیسات خود را برآورد کرده و بلافاصله به فرمانداری برای ارائه به ستاد بحران استان و همچنیین استاندار منعکس کنند.

فرماندار شهرستان چگنی اعلام کرد که خسارت وارده به بخش مرکزی به مراتب کمتر از بخش شاهیوند بوده ولی عمده خسارت وارد آمده در بخش شاهیوند بوده است.

ترابی نژاد گفت: اداره راه و شهرسازی شهرستان بلافاصله نسبت به حمل پل­های موقتی که قرار است در محل پل­های آسیب دیده نصب شوند اقدام کند.

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی باید نسبت به ریزش برداری از سطوح جاده های شهرستان به خصوص در بخش شاهیوند اقدام کند افزود: پلهای موقت هرچه سریعتر توسط مهندسان اداره راه و شهرسازی که از استان دعوت به همکاری می شوند در محلهای آسیب دیده نصب شوند.

ترابی نژاد گفت: همچنین اداره آب و فاضلاب روستایی نسبت به اتصال شبکه آبرسانی روستاهای آسیب دیده اقدام سریع را به عمل آورده و اگر این امر مقدور نیست نسبت به آبرسانی به این روستاها از طریق تانکر اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید تمامی ظرفیتهای موجود بخش خصوصی، به خصوص پیمانکاران شاغل در سطح شهرستان برای بهبود وضعیت موجود به کار گرفته شوند افزود: بخشداران تابعه موظفند حداکثر تا ساعت 12 ظهر شنبه نسبت به ارائه گزارش مکتوب از میزان خسارت وارده به بخش­های تحت مدیریت خود به تفکیک دستگاههای مختلف، اقدام کنند.

فرماندار با تاکید بر اینکه تمامی دستگاهها به خصوص جهاد کشاورزی، میزان خسارات را به شکل دقیق و با جزئیات کافی ارائه کنند گفت: بنیاد مسکن با کمک بخشداریها نسبت به شناسایی منازل مسکونی خسارت دیده در روستاهای آسیب دیده اقدام کند.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: مسدود ، راه ، دسترسی ، روستا ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.