شوراهای دانش‌آموزی در مدارس عرصه‌ای برای تمرین مشارکت در جامعه‌ای بزرگتر در آینده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در هجدهمین انتخابات شورای دانش‌آموزی گفت: امسال هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی در تهران و همزمان در مدارس ایرانی خارج از کشور برگزار می‌شود که از جمله اقداماتی است که برای مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های سیاسی و غیر سیاسی انجام می‌شود برای تحقق جمهوریت اسلامی نیاز به آزادی است که باید با رعایت معیارهای اسلامی و این آزادی تجربه و آزمایش کنیم و انتخابات اصلح را در دوره نوجوانی به فرزندانمان یاد دهیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتخابات و مشارکت در تصمیمات را از حال در جامعه کوچک مدرسه،‌ دانش‌آموزان باید تمرین کنند و معیارها و ضوابط انتخابات و قواعدی را که در این کار بزرگ لازم است یاد بگیرند. چرا که ما جزء کشورهایی هستیم که حقیقتا مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم جدی شده است. 

وی عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی عرصه‌ای برای تمرین مشارکت در جامعه‌ای کوچک به نام مدرسه است که می‌تواند معنی و مفهوم واقعی آزادی را برای جوانان و نوجوانان جا بیاندازد. 

شورای دانش‌آموزی رکن اصلی مدرسه 
دکتر طالب زاده رئیس آموزش و پرورش منطقه دو تهران اظهار داشت: شورای دانش‌آموزی نقش مشورتی دارد و در تصمیم‌گیری‌ها سهیم است اما این بدان معنی نیست که اهمیت کمی دارد بلکه مشورت لازمه تصمیم گیری است و کسی که کاری را با مشورت انجام می‌دهد موفق‌تر است.

وی افزود: از نظر قانونی شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان مهم مدرسه است که در کنار بقیه ارکان مدرسه مثل شورای معلمان،‌ مدیر، انجمن اولیا و مربیان قرار دارد. 

طالب زاده خاطر نشان کرد: هر مدرسه‌ای که شورای دانش‌آموزی را نداشته باشد مدرسه نیست و باید نقش شورای دانش‌آموزی را چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ قانونی در مدارس جدی بگیریم. 


انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
شعار بیش نیست
عمرن ریش سفیدها دور به جوانان بدهند
ثبات حرفم قبول نکردن جوانان در پست های وزارتی توسط مجلس
آخرین اخبار