سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی از فرا رسیدن هفته بسیج دانشجویی با برنامه‌های متنوع و شعار دانش‌آموز بسیجی حماسه ساز امروز و آینده ساز فردا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز به مناسبت هفته بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی نشست خبری با حضور قاسم حبیب زاده جانشین رئیس و سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در مجتمع دانشجویی فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی) برگزار شد. 

سخنگوی سازمان بسیج دانشجویی به مناسبت این هفته گفت: 8 آبان سالروز شهید فهمیده و 13 آبان سالروز تظاهرات گسترده دانشجویان در مقابل لانه جاسوسی است که به خون کشیده شدند بنابراین 8 آبان منتهی به 13 آبان را به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام گذاری کرده‌اند که هر ساله سلسله برنامه‌هایی برای گرامیداشت فداکاری‌های امثال شهید فهمیده و انتقال کوله باری از تجربه و داشته‌های ارزشمند به نسل چهارم بعد از انقلاب صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: حضور آگاهانه دانش‌آموزان در راهپیمایی‌ها علیه نظام استکبار است. چرا که دانش‌آموزان باید از خیانت‌های رژیم آمریکا اطلاع پیدا کنند. 

وی در خصوص نام‌گذاری این هفته بیان کرد: برای این هفته با شعار دانش آموز بسیجی و آینده‌ساز فردا در نظر گرفته شده است. در بسیج دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان فعالیت‌ها با رویکردهای تربیتی برای پر کردن خلا‌ء‌های پرورشی بیشتر مورد هدف است.

حبیب زاده در خصوص نام‌گذاری روزهای این هفته و برنامه‌ها  تصریح کرد: 7 آبان به عنوان دانش‌آموز بسیجی، ایثار و تعالی، نام گرفته و در این روز در تهران تجدید میثاق با آرمان‌های امام صورت می‌گیرد.

8 آبان به عنوان دانش‌آموز بسیجی‌، انتظار و عدالت خواهی نام گرفته که قبل از شروع نماز جمعه حلقه‌های صالحین دانش‌آموزی در مصلاهای نماز تشکیل می شود. 

9 آبان دانش‌آموز بسیجی‌،‌ شجاعت و آرمان‌خواهی نام گرفته که آئین صبح‌گاه مراکز آموزشی با نواختن زنگ ایثار و شجاعت در مدارس برگزار می شود. همچنین دانش‌آموزان در 3 بعد از ظهر این روز با وزیر آموزش و پرورش دکتر فانی دیدار می‌کنند.

10 آبان دانش‌آموز بسیجی، بصیرت و ولایت مداری نام گرفته که دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در دستور کار است. 

11 آبان دانش‌آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری نام گرفته‌، هم ‌اندیشی نخبگان با استانداران و برگزاران شهرستان های مختلف است. 

12 آبان دانش‌آموز بسیجی، اخلاق ورزی و پایداری نام گرفته و دانش‌آموزان خوزستانی که در مناطق دفاع مقدس هستند در شلمچه برنامه‌ تجدید پیمان با شهدا را دارند. 

13 آبان با نام دانش‌آموز بسیجی‌، مقاومت و استکبار ستیزی که برنامه‌های متمرکز در خصوص آن در تهران در مقابل لانه جاسوسی برای انتقال روحیه استکبار ستیزی به نسل چهارم برای دفاع از نظام مقدس اسلامی صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر کتاب کاری تحت عنوان تعلیم کار امیدان ، تعلیم کار پویندگان و تعلیم کار پیشگامان برای دانش‌آموزان هر سه دوره تحصیلی طراحی‌ شده است برای اینکه فرماندهان بسیج دانش‌آموزی را از میان خود دانش‌آموزان انتخاب کنند و با این کتاب آنها بتوانند فرماندهی را به نحو احسنت اجرا کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار