چه موضوعی سرانه مطالعه را پایین‌ آورده است؟

کتابخوانی موضوعی است که این روزها با پایین بودن سرانه آن دغدغه خیلی از نویسندگان شده است.

مهدی افشار مترجم در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه گسترش مطالعه کتاب و ارتباط مردم به آن به فرهنگ جامعه بازمی گردد، گفت: در صورتی که حتی 100 یا 200 نفر هم به فایل‌های کمپین‌های مطالعه کتاب مراجعه کرده و از آن میان 10 تا 20 نفر کتاب را مطالعه کنند بر میزان کتاب‌خوانی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: کاهش جذابیت کتاب‌ها یکی از دلایل مطالعه نکردن کتاب است همین امر سبب شده تا افرادی تحصیل کرده ما به جای مطالعه کتاب، به تماشای سریال و فیلم بپردازند.

این مترجم با اشاره به نبود تمایل تحصیلکرده‌ها به مطالعه کتاب‌هایی با محتوای مسائل روز بیان کرد: کتاب‌هایی علمی و آموزشی مخاطبان خاص خود را دارد و این افراد به دنبال کتاب‌های خود می‌روند. 

آنچه در کمپین‌های کتاب‌خوانی باید عرضه شود،‌ کتاب‌هایی با موضوع ادبیات داستانی، جامعه‌شناسی و فلسفه است البته کتاب‌های فلسفی و جامعه‌شناسی بیشتر جنبه عمومی داشته باشد و در این کمپین‌ها در چکیده‌هایی از این کتاب‌ها روی سایت قرار داده شود.

افشار ادامه داد: باید چکیده‌ای از کتاب‌های فلسفی،‌ جامعه‌شناسی و ادبیات داستانی به گونه‌ای زیبا در سایت کمپین‌های کتاب‌خوانی قرار داده شود تا شوق مطالعه را در مخاطب ایجاد کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار