مدیر تربیت بدنی دانشگاه لرستان از طراحی فرمول بومی سنجش درصد چربی افراد در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «رحمتی» در این باره افزود: فرمول بومی سنجش درصد چربی با استفاده از دستگاه هیدرودنسیومتری توسط غلامرضا حیدری دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی دانشگاه طراحی شد.

وی اظهار کرد: در مقایسه این فرمول با فرمول‎های اروپایی مشخص شد که فرمول‌های اروپایی یا ۹۰ درصد چربی ایرانی‌ها را بیشتر و یا کمتر نشان می‎دهند و در واقع می‎توان گفت که این فرمول‎‏ها از خطای بالایی برخوردارند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه لرستان با بیان اینکه برای سنجش درصد چربی بدن براساس یکی از این فرمول‎ها ابتدا وزن فرد در خشکی و بعد با استفاده از دستگاه هیدرودنسیومتری در زیر آب اندازه‎گیری می‎شود، تصریح کرد: پس از این اقدام چگالی بدن فرد از طریق فرمول قوطه‎وری زیر آب به‎دست می‎آید که در این مرحله هرچه چربی بدن بالاتر باشد چگالی بدن کمتر می‌شود.

رحمتی اضافه کرد: تاکنون شش فرمول جدید سنجش درصد چربی بدن با استفاده از مخزن هیدرودنسیومتری ساخته شده در دانشگاه لرستان توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ارائه شده است.

وی بیان کرد: مخزن هیدرودنسیومتری دستگاهی است که با استفاده از آن درصد چربی بافت عضلانی و درصد چربی بافت زیرپوستی اندازه‌گیری می‎شود.

منبع: ایسنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.