کارشناس اقتصادی گفت: محورهای اصلی بسته جدید حمایتی دولت شامل تحرک تقاضا و کاهش نرخ سود بانکی و کنترل فضای رکود اقتصادی است.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص محورهای بسته حمایتی دولتی گفت: محورهای اصلی بسته جدید حمایتی دولت شامل تحرک تقاضا و کاهش نرخ سود بانکی و کنترل فضای رکود اقتصادی است.

وی درتوضیح چگونگی تأثیر بسته حمایتی دولت بر اقتصاد بیان کرد: این بسته یک بسته موقتی برای اقتصادی کشور به حساب میاید و نمی‌تواند به عنوان یک محرک در بلند مدت به اقتصاد کمک کند.

طاهری در ادامه تصریح کرد: هزینه‌های دولت تابع بودجه تعیین می‌شود و بودجه نیز به تبع درآمد نفت مقرر خواهد شد و درحال حاضر با وجود کاهش درآمدهای نفتی شاهد نامناسب بودن شرایط اقتصادی کشور هستیم و نباید انتظار داشته باشیم تنها با یک بسته حمایتی شرایط بهبود یابد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اجرایی کردن این بسته نیازمند زمان طولانی برای اجرایی شدن است گفت: این بسته برای اجرایی شدن نیازمند یک زمان طولانی با توجه به شرایط رکود و تورم در اقتصاد است.

وی درخصوص وام 25 میلیون تومانی خودرو در بسته حمایتی دولت توضیح داد: تعیین وام 25 میلیون تومانی خودرو در بسته حمایتی دولت می‌تواند باعث تحرک تقاضا برای این کالا شود و حق انتخاب بیشتری برای مشتریان خواهد کرد.

وی درادامه گفت: درخصوص اجرایی شدن این بسته باید به تمام سیاست‌های داخلی توجه شود و جزئیات آن به صورت واقعی مورد بررسی قرار گیرد.

طاهری با اشاره به اهمیت کاهش نرخ سود بانکی در بسته حمایتی دولت یادآور شد: نرخ سود بانکی باید به طور قطعی مورد بررسی قرار گیرد و با توجه به بانک محور بودن اقتصاد کشور باید با سیاست بیشتری در خصوص کاهش این نرخ اهتمام ورزید.

کارشناس اقتصادی در ادامه تاکید کرد: تدوین یک نقشه راه برای شرایط فعلی اقتصادی کشور امری ضروری به حساب میاید و درکنار این موضوع لزوم کنترل نرخ تورم برای واقعی کردن اقتصاد به خوبی محرز است.

وی در پایان تصریح کرد: نظام پولی و مالی کشور به منزله سریال حیاتی برای اقتصاد به حساب می‌آید و مسئولین دولتی باید در جهت اصلاح این نظام تلاش لازم و کافی به همراه کنترل و نظارت را داشته باشد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار