سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: استخراج طلای ساریگونی می تواند میزان تولید طلای کشور را به 2 هزار و 200 کیلوگرم افزایش دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ مهدی مرادی گفت: در حال حاضر میزان تولید طلای کشور یک هزار و 200 کیلوگرم است که با بهره‌برداری از طلای ساریگونی این میزان به 2 هزار و 200 کیلوگرم افزایش پیدا می کند.

وی افزود: از مردادماه سال گذشته تاکنون طلای ساریگونی در پنج فاز معدن، سنگ شکن، نوار نقاله، هیپلیچینگ و کارخانه انجام شده است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در فاز معدن از سال 93 تا کنون اقداماتی همچون باطله بندی و استخراج مواد معدنی در حال انجام است، بیان کرد: همچنین در این فاز، پله بندی استخراجی طراحی شده و بنا شده تا 190 متر ارتفاع پله‌بندی طراحی شود.

مرادی با بیان اینکه فاز نوار نقاله به طول 1.7 کیلومتر در طول یک سال گذشته از پیشرفت صد درصدی برخوردار بوده است، افزود: در فاز اول هیپلیچینگ 13 هکتار از آن آماده و حدود 150 هزار تن ماده معدنی دپو شده است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه فاز اول هیپلیچینگ هم اکنون در حال استحصال طلا می باشد، افزود: فاز دوم آن در حال آماده سازی است وبزودی به بهره برداری می رسد.

مرادی تولید سالانه یک تُن طلا از معدن طلای ساریگونی خبر داد و گفت: در حال حاضر کلیه کارهای محوطه سازی و نیروگاه این کارخانه تامین شده است.

سرپرست امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به پیش بینی اشتغالزایی 360 نفر در این معدن افزود:برای اشتغالزایی این تعداد از نیروهای بومی استفاده می شود.

مرادی گفت: بر اساس پروانه 14.8 میلیون تن کانسنگ با عیار1.24 و حدود 18 تن طلای خالص در طول 7 سال استحصال می شود.

وی در پایان افزود: هم اکنون میزان تولید طلای کشور هزار و 200 کیلوگرم است که با بهره‌برداری از طلای ساریگونی میزان طلای تولیدی به 2 هزار و 200 کیلوگرم طلا افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.