سنندج؛

ثبت‌نام ۶۵۰ نفر کردستانی در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

معاون قران و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۶۵۰ نفر در چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سیدامجد افصحی گفت: ثبت‌نام شرکت در چهاردهمین دوره مسابقات قرآن و عترت از 16 شهریورماه آغاز و تا 24 مهرماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه فرصت ثبت‌نام در این آزمون برای استان چند روز دیگر تمدید شده است، افزود: در این مدت براساس آمار اعلام شده تا کنون 650 نفر بوده است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت روز جمعه 22 آبان ماه سال جاری به صورت همزمان با سراسر کشور در دو نوبت صبح ویژه تمامی رشته‌های حفظ و نوبت ظهر برای سایر رشته‌ها در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون در در 16 رشته برگزار می‌شود، ادامه داد: این آزمون در رشته‌های مفاهیم مقدماتی یک و دو، مفاهیم سطح تکمیلی، تدبر در قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ جزء 30 قرآن کریم، حفظ جزء اول، حفظ 3 جزء اول، حفظ 5 جزء اول، حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین(طرح 1449) برگزار می‌شود.

افصحی با اشاره به اهداف برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآن و عترت، ایجاد انگیزه بین عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن، استانداردسازی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات قرآنی، از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: ثبت نام ، آزمون ، عترت ، حفظ ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.