مقامات ترکیه‌ای می‌گویند که آنکارا با دوره انتقالی در سوریه که طی آن بشار اسد ظرف ۶ ماه از قدرت کنار رود، موافق است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دو مقام ارشد دولت ترکیه گفتند که آنکارا با دوره انتقالی در سوریه که طی آن اسد ظرف 6 ماه از قدرت کنار رود، موافق است.
 
این دو مقام ترکیه‌ای گفتند که طرحی مطرح است که براساس آن اسد می‌تواند 6 ماه در قدرت بماند و ما این را می‌پذیریم چرا که این طرح رفتن اسد را تضمین می‌کند.
 
این مقامات ترکیه‌ای با اشاره این که در این زمینه آنکارا و واشنگتن با هم هماهنگ هستند، افزود: هنوز زمان آغاز این 6 ماه دقیقاً مشخص نیست اما فکر می‌کنیم این زمان طولانی نیست.
 
روزنامه حریت هم در گزارشی با اشاره به این که کار بر روی طرحی که بر اساس آن اسد می‌تواند 6 ماه در قدرت بماند، اما رفتنش قطعی باشد، آغاز شده است، نوشت: تا حدی با آمریکا و متحدان خود نیز در این رابطه به توافق رسیده‌ایم، اما هنوز اجماع کامل به دست نیامده است.
 
براساس این گزارش، در طی دوره انتقالی، اسد رئیس‌جمهور نمادین بوده و اختیاری در مورد قوای نظامی یا نیروهای اطلاعاتی نخواهد داشت.
 
حریت از قول مقامات ارشد در وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که این طرح از سوی آمریکا به روس‌ها ارائه شده، اما مسکو هنوز پاسخی به آن نداده است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار