معاون شهرسازی شهرداری تهران مجموعه اقدامات این معاونت در منطقه 12 را تشریح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پژمان پشمی‌زاده صبح امروز سه شنبه در تشریح عملکرد معاونت شهرسازی شهرداری تهران، در اجرای طرح ارتقای سطح زندگی در محله هرندی با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد و با بیان اینکه مرکز تاریخی تهران منطقه 12 است، گفت: در این منطقه فضاهایی وجود دارد که سایر مناطق از آن تهی هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد مرمت و بازسازی در منطقه 12 در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در مرکز تاریخی تهران، فرسودگی فزآینده بناها مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است و سعی داریم با در دستور قرار دادن مرمت و بازسازی، این مشکلات را حل کنیم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در تشریح مشکلات منطقه 12 گفت: تراکم ساختمان‌ها، غلبه کاربری‌های ناسازگار، اصالت تردد سواره و پیاده در محدوده تاریخی و... از جمله مشکلات موجود در این منطقه است.

پشمی‌زاده همچنین عدم تعادل قیمت زمین در این منطقه را یکی دیگر از مشکلات موجود برشمرد و ادامه داد: گریز اهالی از منطقه و جایگزینی ساکنان غیربومی سبب بروز مشکلات زیادی در این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه 100 درصد حصار صفوی و 70 درصد حصار ناصری در این منطقه قرار دارد، گفت: بناها و مراکز اقتصادی و فرهنگی زیادی در این منطقه وجود دارد که می‌تواند مرکزیت فرهنگی و اجتماعی در این منطقه را ایجاد کند.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه منطقه 12 از لحاظ دارا بودن فضاهای گردشگری بسیار پراهمیت است، گفت: باید به مقوله گردشگری منطقه 12 توجه کنیم.

پشمی‌زاده اظهار کرد: برای ورود شهرداری به منطقه 12 سلسله مطالعاتی انجام و اسناد و برنامه‌های راهبردی در این زمینه تهیه شده است.

وی با بیان اینکه 8 سیاست عمده و 24 برنامه برای ورود موثر شهرداری به منطقه 12 طراحی شده است، گفت: ساماندهی و نورپردازی جداره‌های تاریخی، مرمت و تقویت بافت هویتی، تامین و ارتقاء زیرساخت‌های شهری و... از جمله برنامه‌های شهرداری در این منطقه است.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه 292 بنای تاریخی در این منطقه شناسایی شده که تعیین حریم آنها در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر منتظر پاسخ نهایی سازمان میراث فرهنگی هستیم؛ چراکه با تایید حریم این بناهای تاریخی، تعرض به حریم بناهای تاریخی پایان می‌یابد و این ساختمان‌ها از بلاتکلیفی چند ساله رها می‌شوند.

پشمی‌زاده با بیان اینکه 12 دروازه تاریخی پایتخت احیاء خواهد شد، گفت: ما به کاربری این بناها نیز توجه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عمده بناهایی که توسط شهرداری بازسازی می‌شود، مالکیتش با شهرداری نیست و شهرداری تصمیمی بر تخریب آن ندارد، گفت: ما بناهایی همچون باغ نگارستان و موزه صنعتی را بازسازی کرده‌ایم در حالی که مالکیت آنها با شهرداری نیست.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به پیاده‌ راه تاریخی مشروطه گفت: 22 بنای تاریخی در یک منطقه شناسایی شده که نیاز به بازسازی دارد که می‌توان رینگ پیاده‌راه تاریخی را در منطقه 12 ایجاد کرد. پشمی‌زاده همچنین از قرار گرفتن آرامستان‌های پایتخت در پهنه G324 خبر داد و گفت: 90 سقاخانه تاریخی در منطقه 12 وجود دارد.

وی یکی از مشکلات موجود در منطقه 12 را ساختمان‌های وقفی دانست و گفت: به دلیل خلاء قانونی در حوزه ساختمان‌های وقفی نمی‌توانیم وارد شویم و در همین خصوص مشکلات فزآینده‌ای داریم.

معاون شهرسازی شهرداری تهران در انتهای سخنان خود با بیان اینکه مدیریت شهری در مسیر ارتقاء سطح زندگی مردم محله هرندی تنها است، گفت: مسوولیت‌پذیری سایر سازمان‌ها الزامی است و باید آنها وارد شوند.
منبع: ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.