کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا روند افزایش نسبی در اغلب مناطق کشور را خواهیم داشت.

افزایش نسبی دما طی دو روز آینده/نفوذ سامانه بارشی به کشور از روز سه شنبهاحد وظیفه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت آب‌و‌هوای کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی طی امروز و فردا روند افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

وی گفت: در بعدازظهر امروز در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر، وزش باد و در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود. این وضعیت در روز سه شنبه نیز در استان کرمان تداوم خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی به کشور در برخی نقاط غرب، شمال غرب به تدریج سواحل غربی خزر ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود. این سامانه در روز چهارشنبه علاوه‌بر نواحی فوق بخش‌هایی از نواحی مرکزی، سواحل مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وظیفه گفت: ضمن اینکه در این روزها با نفوذ جریانات شمالی، تشدید بارش در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و دریای خزر نیز در این روز مواج است. این سامانه تا روز جمعه در کشور فعال خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آب‌وهوای استان‌ تهران بیان کرد: وضعیت هوای تهران طی امروز صاف در پاره‌ای نقاط غبار‌آلود و در بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات همراه است که دمای هوا در گرم‌ترین ساعات 23درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به 3درجه سانتی گراد می‌رسد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار