اسماعیل اسفندیاری امروز در گردهمایی کشت پاییزه گندم در استان قزوین افزود: امسال 8 میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که 20 درصد بیشتر از پارسال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اسفندیاری افزود: برای حمایت از گندم کاران بالغ بر دو هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات برای کشت گندم دیم و آبی تخصیص داده‌ شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

اسفندیاری سطح زیر کشت گندم را  6 میلیون و 200 هزارهکتار اعلام کرد که 11 میلیون و 500 هزار تن محصول از آن برداشت شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ، درباره واردات گندم هم گفت : بیشتر گندم مورد نیاز در کشور تولید می شود و گندم وارداتی 2 تا 3 میلیون تن است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  هم در این گردهمایی گفت: امسال 145 هزار هکتار ازاراضی استان به  زیر کشت گندم می رود و پیش بینی می شود 330 هزار  تن محصول برداشت شود.

نیازعلی ابراهیمی پاک افزود: در حال حاضر 70 درصد از اراضی دیم و 30 درصد اراضی آبی استان مکانیزه کشت می شود.

وی پیش بینی کرد: کشت مکانیزه گندم آبی به  70 درصد و مکانیزه دیمی  به 90 در صد افزایش یابد.

رییس سازمان  جهاد کشاورزی استان با اشاره به کشت گندم بصورت ابیاری بارانی افزود: برای  توسعه این روش 2 تا 3 میلیون تومان برای هر هکتار اعتبار در نظر گرفته شده است وبرای آبیاری  9 هزار هکتار به این روش برنامه ریزی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال 155 هزا تن گندم از کشاورزان خریداری شده است  افزود: 98 درصد از پول کشاورزان پرداخت شده است و مابقی آن تا آخر این ماه به حساب آنها واریز می شود.

ابراهیمی پاک با اشاره به بیمه  کشاورزان هم گفت: با توجه به اینکه قزوین استان پر خطری است بر همین اساس برای هر هکتار 19 هزار تومان حق بیمه در نظر گرفته شده است و دولت مابقی آن را پرداخت خواهد کرد.

وی یاداور شد: برای استقبال کشاورزان از بیمه لازم است تا مسئولان  صندوق بیمه  ارتباط بیشتری با آنها برقرار کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.