معاون شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای پروژه های «تجمیع» و «توانا» با تکیه بر دانش بومی و بومی سازی تکنولوژی در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ، مهدی کریمی نیسیانی با اشاره به برنامه های این شرکت برای استفاده از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور، گفت: برای مثال در قالب پروژه «توانا» با انتخاب پیمانکاران ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت تجهیزات مخابرات نوری (DWDM ) اجرایی شد که هم‌اکنون عملیات تحقیق و توسعه و تولید این تجهیزات در حال اجرا است.

وی اجرای این پروژه را در راستای استفاده از دانش بومی و بومی سازی فناوریهای ارتباطی عنوان کرد و اظهار داشت: در همین حال پروژه «تجمیع» در لایه دیتا به عنوان پروژه‌ای برای تامین نیازهای تجهیزاتی کشور در شرایط تحریم اجرایی شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در این پروژه از ساعت ۱۲ تا ۳ هر شب، نسبت به نصب تجهیزات اقدام شد و لایه IP کشور با اجرای این پروژه برای تامین نیازمندی‌های کشور آماده بهره‌برداری شد.

کریمی تاکید کرد: هم‌اکنون پروژه تجمیع، فاز تکمیلی خود را سپری می‌کند. معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، همچنین تعریف دو پروژه «تدبیر و امید» را برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه و آمادگی برای تحقق اهداف برنامه ششم عنوان کرد.

وی گفت: هدف از اجرای این پروژه‌ها آماده شدن کشور برای ظرفیت ۴ ترابیت در ثانیه در بخش اینترنت و ۲۰ ترابیت در حوزه اینترنت داخل است که طراحی آن از سال گذشته انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بخشی از آن اجرایی شود.


منبع: خبرانلاین 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.