اگر توانستیم در مذاکرات سرنوشت‌ساز تاریخی در برابر ۶ قدرت دنیا بنشینیم و حرف بزنیم و موفق شویم، پایه‌اش دانش بود.

فرهنگ انقلابی به معنای درشت‌گویی نیست/دانش پایه موفقیت ما در مذاکرات بودبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نخستین هم‌اندیشی فعالان اقتصاد دانش‌بنیان و نوآوری که صبح امروز یکشنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: ما به یک جامعه دانش‌بنیان به شرکت دانش‌بنیان به یک بنگاه دانش بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان نیاز داریم و می‌خواهیم یک کشور و جامعه دانش‌بنیان داشته باشیم.

از این رو شرایط را برای رقابت‌ هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و صادرات این شرکت ها فراهم کنیم، جامعه دانش‌بنیان جامعه‌ای است که درآن از علم و احترام برخوردار است و دانشمند نیز از این احترام لازم برخوردار است. جامعه‌ای که در آن سخن گفتن باید پشتوانه علمی داشته باشد و هر کجا که از علم استفاده کردیم قول ما صحیح خواهد بود.

وی در ادامه افزود: هرکجا مدیریت ما در چارچوب علم و دانش بود درست حرکت کردیم و هر کجا مبنای تصمیم گیری در رقابت‌های ناسالم بود و در این مسیر حرکت کرده‌ایم، موفق نبوده‌ایم. هیچ ملتی به قدرت و ثروت بویژه در دنیای امروزه نرسید مگر در سایه علم و دانش که از قدرت و ثروت برخوردار شد.
 
دکتر روحانی در ادامه بیان کرد: امروزه قدرت ملی و ثروت ملی ما پایه اصلی آن دانش است حتی اگر می‌خواهیم امنیت ملی خود را حفظ کنیم پایه آن برخورداری از دانش لازم می‌باشد اگر توانستیم در یک مذاکرات تاریخی سرنوشت ساز در مقابل 6 قدرت بزرگ دنیا بنشینیم و موفق شویم پایه آن دانش است. این اثر دانشگاه‌ها ،‌اساتید، و بزرگان بود که بهترین مذاکره را در بخش سیاسی،‌فنی و اقتصادی داشته باشیم وگرنه در مذاکرات به آن چیزی که می‌خواستیم نمی‌رسیدیم. 

وی عنوان کرد: من این را لازم است یادآوری کنم فرهنگ انقلاب یعنی استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی است و فرهنگ انقلاب به معنای شعار نیست، کسی که امروز می‌خواهد در مسیر درست به اهداف خود برسد، نیاز به علم و دانش فرهنگ ملی، هویت ایرانی و انقلابی دارد و اگر اینها را ضمیمه کند به راحتی می‌تواند در برابر 1+5 بنشیند و موفق شود.
 
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به ایجاد یک فناوری نرم در کشور تصریح کرد: ما نیاز به یک فناوری نرم داریم، وقتی ما در زمینه یک فناوری نرم در برابر قدرتهای جهان رقابت کنیم، توانسته‌ایم به اهداف ملی خود دست یابیم. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند پیشتاز تحویل گرفتن فناوری‌های نو و نوتر باشند و در زمینه‌ای که تخصص دارند یک فناوری نو را در دنیا ایجاد کنند. 

دکتر حسن روحانی ضمن اشاره به اساس شرکتهای دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: اساس شرکتهای دانش‌بنیان این است که علم را به سمت زندگی و جامعه مردم و استفاده مردم از این علم می‌برد و فرهنگ را تبدیل به اقتصاد و سیاست و سلامت و یک زندگی آرام‌تر ، لذت بخش،‌راحت‌تر و سالم‌تر در جامعه می‌کند.

وی اظهار کرد: سرمایه ما در کشور به اندازه کافی نیست باید این سرمایه را از کشورهای غربی و اروپایی وارد کنیم، تکنولوژی وجود دارد ولی باید تکنولوژی‌های نوتر وارد شود و باید یک بازار خارجی مشترک نیز ایجاد کنیم . مبنای ما بر حرکت بر این اساس است. 

رئیس جمهور کشورمان در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: دولت از روز اول تلاش کرده که از این شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، در قدم اول باید این شرکتهای دانش‌بنیان را بشناسیم و سپس اهداف و حمایت‌هایی را که دولت باید در خصوص این شرکتهای دانش‌بنیان انجام دهد، اصلاح کنیم، کاری که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر ستاری انجام می‌شود، این است که در اولین قدم نخبگان و صاحبان فناوری را شناسایی می‌کنند و آنگاه آنها را به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مورد حمایت قرار می‌دهد. 

وی تاکید کرد : در سال 91 ، 92 و 93 بودجه بیشتری به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یافته که از این شرکت‌ها حمایت شود، وضع صندوق نسبت به سالهای گذشته بهتر است و امید داریم که این وضعیت بهتر از قبل شود. 

دکتر روحانی اذعان داشت: امروزه مشکلات زیادی در جامعه داریم، بهترین راه‌حل را نخبگان می‌توانند ارائه دهند، شرکت‌های دانش‌بنیان با راه‌حل‌های مفیدی که پیش روی آنهاست، می‌توانند قسمتی از مشکلات جامعه را رفع کنند. ما هر کجا که علم و دانش است باید از آن استفاده کنیم و ارتباط موثری با دنیا برقرار کنیم . 

وی در پایان عنوان کرد: ما نباید اهداف و فرهنگ کشورمان را فراموش کنیم و باید در هر مسیری که آبادانی ایرانمان را در پی دارد، حرکت کنیم. دولت وظیفه دارد در برابر شرکتهای دانش‌بنیان و اقتصاد دانش بنیان هر اقدام موثری که می‌تواند انجام دهد، امیدواریم سال آینده سال امید بخشی برای اقتصاد کشور باشد و حمایت بیشتری از این شرکتها به عمل آید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران جوان بابت تایید نکردن نظرات غیر همسو حتی مودبانه و همچنین تیتر های جهت دار و همیشه حامی دولت برات متاسفم.جوان همیشه آرمانگراست نه بنده بودجه!!!
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نظرات در صورت رعایت ادب و عدم توهین و یا صفت های نامناسب به صورت کامل منتشر خواهند شد.
باشگاه خبرنگاران یک خبرگزاری غیر وابسته به هر جریان سیاسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
اگر توانستیم در مذاکرات سرنوشت ساز تاریخی، در برابر 6 قدرت دنیا بنشینیم بخاطر غنی سازی 20 درصد دولت قبل بود و گرنه قبل از آن ما خودمان دبیر شورای امنیت ملی بودیم و نتوانستیم این کار را بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سلام بر امام خامنه ای و دکتر روحانی بهترین دولت جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
درشت گویی مثل : بی سواد ،برید به جهنم،برخورد با منتقدان(به اصطاح)تخریب گر برجام ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
بدانیم حضورمتخصصین باتجربه راه‌گشاست که ولایت فقیه رادرک کرده باشند
Netherlands
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
نه هيچ‌چيز مرا از هجوم خالي اطراف
نمي‌رهاند
و فكر مي‌كنم
كه اين ترنم موزون حزن، تا به ابد
شنيده خواهد شد.
آخرین اخبار