اجرایی نشدن تمام موارد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:موارد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان بسیار زیاد است اما همه آن اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، اسفندیار اختیاری نماینده مجلس در شورای اسلامی در نشست تخصصی بررسی نقاط ضعف شرکتهای دانش‌بنیان که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: در قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان آمده که دولت به عنوان بنگاه بزرگ اقتصادی و خریدار کالاها وظیفه خرید محصولات تولید داخل را دارد باید به این وظیفه عمل کند اما متاسفانه تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نشده است. 

وی در ادامه افزود: ظرفیت حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان بسیار است اما همه آن اجرایی نشده است، وزرایی هستند که به دانش‌بنیان به دید فانتزی نگاه می کنند.

 نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن زمان طبق یک ماده قانونی در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور داشتیم و خوشبختانه در سال 89 قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مجلس تصویب کرد و دو سال بعد از آن نیز آئین‌نامه‌های مربوط به آن نوشته شد. 

وی خاطر نشان کرد: به دنبال تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و بودجه‌های لازم برای صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه تسهیلات و حمایت از شرکت های دانش‌بنیان اختصاص داده شده است که معافیت‌های مالیاتی و گمرکی برای شرکتهای دانش‌بنیان در این آئین نامه در این قانون دیده می‌شود و باید اجرایی شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید همه با هم همکاری کنیم تا قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت کامل و جامع اجرایی شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار