شهردار کرمانشاه از اجرای فاز اول طرح آموزش رایگان شهروند الکترونیک به 100 هزار نفر از شهروندان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارشاز کرمانشاه؛ عبدالرضا شعبانی هدف از اجرای دوره آموزشی شهروند الکترونیکی را آموزش اصول و مهارت های کار با کامپیوتر، اینترنت، پست الکترونیکی و کاربردهای آنها در زندگی شغلی و شخصی افراد عنوان کرد و افزود: در نشستی که به اتفاق مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری بامدیر اپراتور ملی آموزش الکترونیک و مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، قول مساعد همکاری و حمایت های لازم را برای اجرای فاز اول این طرح در زودترین زمان ممکن گرفتیم و بزودی ثبت نام و آموزش شهروندان را آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه گسترش خدمات الکترونیکی مستلزم آموزش شهروندان است، افزود: در حال حاضر حدود یازده خدمت دولتی بصورت الکترونیکی و از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مردم ارائه می‌شود که سعی داریم تا پایان سال این تعداد را به 30 خدمت افزایش دهیم.

شعبانی کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات برای دریافت خدمات، ارتقای سلامت اداری، کاهش هزینه‌ها و تسهیل و تسریع روند خدمت رسانی به مردم را از مزایای توسعه طرح دولت الکترونیک عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه شهر الکترونیک نیازمند شهروندان الکترونیک وشهروندان نیازمند آموزش برای کسب مهارت در این زمینه هستند، گفت: کلیه افراد و اقشار جامعه اعم از زن و مرد در هر سن و هر موقعیت اجتماعی نیازمند آموزشهایی جهت ارتقای مهارتهاي خود به عنوان شهروند الکترونیک هستند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: ورود به شهر الکترونیک نیازمند فراهم آوردن بستر مناسب است و برای آنکه از شهر سنتی که امروزه دیگر نه تنها پاسخگوی زندگی امروزی نیست بلکه تبعات و مشکلاتی را با توجه به افزایش جمعیت شهری و گسترش شهرها و تنوع خدمات باخود به همراه دارد، به سمت شهرالکترونیک شدن برویم و باید تدابیر لازم را بیندیشم و اقدامات درخور این امر را انجام دهیم.

شعبانی در پایان گفت: دولت و شــهر الكترونيك زمانی به اهــداف خود نائل می گردند كه شــهروندان به عنوان مقاصد و دريافت كنندگان خدمات، توانايــی و قابليت جذب و اســتفاده از خدمات را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، شهردار ، هزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.