محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال از مشکلات تیم ملی فوتسال می گوید.

آینده تیم ملی فوتسال به کجا خواهد انجامیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ 24 شهریور ماه محمد ناظم الشریعه به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب شد کمتر از یک ماه از این انتخاب نگذشته بود که سرمربی تیم ملی پس از دو بازی دوستانه مقابل روسیه عطای آن را به لقای آن بخشید.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال می گوید: پیرو دستور آقای کفاشیان و افتخاری و جلسه ای که داشتند به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال بزرگسالان انتخاب شدم.

وی می افزاید: بر همین اساس از همان زمان اطاعت امر کرده و کارم را شروع کردم منتها کار اردویی نداشتیم و با توجه به اینکه لیگ مان خیلی پرفشار داشت برگزار می شد صلاح بر آن شد که بیشتر بازیهای لیگ را نگاه کنیم و بازیکنان در اختیار باشگاه ها باشند و بعد از آن با توجه به اینکه 2 بازی خوب پیش بینی کرده بودیم از قبل با روسیه و بعد با ایتالیا ، در فاصله کمی که مانده بچه ها را جمع کنیم به همین دلیل تمام بازیهای لیگ را به اتفاق همکاران نگاه و سعی کردیم آماده ها را انتخاب کنیم 16 نفر را به اردو دعوت کردیم ، 3 روز در کمپ تیم های ملی اردو برگزار شد سپس به ارومیه رفتیم و شرایط بهتر شد.

محمد ناظم الشریعه در این خصوص که نقطه آغاز صحبتها در خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از اعلام لیست تیم ملی و دعوت نشدن بعضی بازیکنان بود می گوید: ما سعی می کنیم هر چیزی را با صداقت بین خود و همکارانمان حل کنیم من نماینده تمام مربیان ایران هستم به عنوان یک ایرانی که بعد از یک مربی خارجی سکان تیم ملی را در دست گرفته است و با همکاران نیز صحبت و مشورت می کردیم که بهترین ها و آماده ترین ها را انتخاب کنیم.

وی ادامه می دهد: زمانی در مملکت ما بازیکن خیلی زیاد است اما چون وقت ما کم بود و باید دو تورنمنت را در فاصله خیلی کم پنج شش روز می رفتیم در حقیقت ملاک برای ما آماده ها بودند بالطبع بودند آقایانی همچون آقای کشاورز که سابقه خوبی در تیم ملی داشت ولی از لحاظ بدنی شرایط او مطلوب نبود و دوره مصدومیت را پشت سر می گذراند آقای نظری نیز دارای شرایط مطلوبی بود و جزو دعوت شدگان ما بودند خودشان تماس گرفتند که اکنون شرایط روحی مناسبی ندارند ما نیز صرف نظر کردیم و این را همیشه عنوان می کنم که این تیم ملی متعلق به من نیست و به همه بازیکنان تعلق دارد و پیراهن تیم ملی مقدس است و وظیفه مان این است که این کار را انجام دهیم حالا این شخص صلاح دانسته با شرایطی که داشته نسبت به خود لطف کرده و لیکن من وظیفه خود را انجام داده ام همانطور که می دانید 2 دروازه بان داشتیم که کسی را اضاف نکردیم و این دو کار خود را انجام دادند آقای شمسایی نیز با توجه به شرایطی که خودش داشت بحث آمدنش منتفی شده بود دیگر در مسائلی که بعد از آن پیش آمده خیلی ورود در آن نمی کنم .

سرمربی تیم ملی فوتسال می افزاید: وظیفه من این است که بیشتر به دنبال مسائل فنی تیم باشم دو بازی خیلی خوب انجام دادیم من باید بگردم، پشت سر پیروزی ها نقاط ضعف مشخص نمی شود اما ما سعی می کنیم نقاط ضف را پیدا کنیم و نکند که از نقاط ضعف ضربه بخوریم.

وی در خصوص استعفای خود که در نشست خبری 19 مهر ماه بعد از بازی با روسیه و مشکلاتی که باعث این موضوع شد و همچنین حاشیه سازیهایی که از جانب یک مربی لیگ برتری صورت گرفته می گوید: در ابتدای امر که قرار شد سکان تیم ملی را در دست بگیریم دو خواسته از فدراسیون و کمیته فوتسال داشتیم و آن اینکه اگر می خواهیم قهرمان آسیا شویم هدف گذاری می کنیم.

ناظم الشریعه با بیان اینکه برای قهرمانی همه چیز باید در اختیار ما باشد افزود: ما از فدراسیون شخصیت بازیکنان را می خواستیم حفظ کنیم، بعد از آن نیز می خواستیم یکسری ابزار در اختیارمان قرار دهد که این ابزار و شخصیت تقریبا به هم نزدیک می شد، این بود که از آنها خواهش کردیم که این کار را انجام دهند بعد همکارهایی که تعیین کرده بودیم دوست داشتم قبل از اینکه مساله ای پیش آید و قبل از اینکه حاشیه ای از بیرون وارد تیم ما شود قراردادشان منعقد و کارشان انجام شود.

وی اظهار می کند: منتها با توجه به شرایطی که موجود بود به غیر از اینکه ما نزدیک 20 روز تا یک ماه با تیم بزرگسال فعالیت می کردیم از قبل هم تیم ملی امید بودیم ( از خرداد ماه)، ولی هیچ کاری انجام نشد و از همه مهمتر اینکه وقتی تیم ملی بخواهد برود تیم ملی مملکت ما است وقتی تیم ملی ما با یک تیم مثل روسیه که در رنکینگ سوم جهان است بخواهد بازی کند حداقل باید از لحاظ امکاناتی مناسب باشد من فکر کردم اگر شرایط اینگونه ادامه داشته باشد چنین شرایطی خیلی مناسب نیست چون قرار است ما تیم را قهرمان آسیا کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح می کند: به همین دلیل با همکاران مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که با این شرایط، قهرمان آسیا شدن سخت است و بر این اساس بود که ضمن آنکه در همان جلسه هم با همان دوستان که مصاحبه می کردم گفتم که یک بررسی می کنم و بعد استعفا را می دهم.

ناظم الشریعه می گوید: اکنون نیز استعفای خود را اعلام کرده منتها آقای افتخاری طی دو جلسه که با هم داشته ایم گفتند مطمئن باش که ما نمی گذاریم چنین اتفاقی بیفتد و تمام تلاش خود را می کنیم که امکانات بدهیم ضمن اینکه جلسه ای نیز با آقای کفاشیان داریم و توقعم از آقای کفاشیان، توقع بی راهی نیست وی اکنون نفر اول متولی فوتسال در آسیا هستند و ما پیشرفت فوتسال را می خواهیم و پیشرفت فوتسال هم با قهرمانی ایران شکل می گیرد و بعد از آن با شروع کردن در جهان، این خیلی مهم است.

وی ادامه می دهد: اما در خصوص موضوع دوم نه چیزی دیده ام و نه چیزی می گویم بخاطر اینکه نیت من بازیکنان است و بازیکنان هم از نظر من برای من سنگ تمام گذاشتند و به صورت کامل در اختیار بودند و خیلی غیورانه و شرافتمندانه بازی کردند و همه دیدند معدود دفعاتی بوده که ما توانسته ایم روسیه را تحت فشار قرار دهیم با تمام شرایطی که حالا واقعا ناهماهنگ بوده ایم ولی بچه ها با غیرت بازی کردند و من از همه آنها راضی هستم و این برد را مدیون آنها هستم .

ناظم الشریعه درباره اینکه مسئولیت فنی تیم ملی فوتسال کشور بر عهده شما است و مطمئنا خواسته تان از فدراسیون این است که حاشیه های تیم را فدراسیون مدیریت کند و نه شما می گوید: در این خصوص صحبتی با آقای افتخاری کردیم که یک سرپرست و یک مدیر رسانه ای باید بگذاریم تا ما به دنبال مصاحبه نرویم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه می دهد: مردم حق دارند که از مسایل تیم اطلاع داشته باشند ولی من مربی باید سعی کنم بدنبال کار فنی خود باشم اشکالات تیم ملی را برطرف کنم و نقطه قوت آن را افزایش دهم و این یکی دو موردی است که از فدراسیون توقع دارم انجام دهند و نکته سوم هم بازیکنان هستند که این برای ما خیلی مهم است.

وی در خصوص اینکه هدف تان ادامه حضور در تیم فوتسال هست یا خیر؟ بیان می کند:

بله من قصدم حضور در فوتسال است ولی از الان باید به فکر آینده ای روشن در این رشته بود

 و از الان باید به فکر بود که همچون قبل فوتسال ایران در آسیا جایگاهی داشته باشد.

ناظم الشریعه درباره شرایط و پتانسیل در فوتسال استان فارس می گوید: از لحاظ پتانسیل که استعداد هست اما باید قبول کنید که در چند سال گذشته کاری انجام نشده، در سالهای نه چندان دور تیم ملی امید ما حداقل 4 الی 5 بازیکن اصلی آن از فارس بودند ولی الان نه، اکنون یک نفر یا دو نفر بالاخره به صورت جسته گریخته، آن هم دعوت به اردو می شوند اینها چیزی است که به فوتسال فارس ضربه می زند من فکر می کنم باشگاهها باید حمایت شوند و با برنامه کار کنند این خیلی مهم است .

وی ادامه می دهد: فوتسال فارس هدفش نامشخص است از اینکه من تیمی راه بیندازم و بگویم به لیگ برتر برویم و تیمداری کنیم مناسب نیست ما باید پشتوانه سازی کنیم که اگر لیگ برتر رفتیم به عقب برنگردیم .

من به عنوان متولی فوتسال هر کاری باشد انجام می دهم و دوست دارم فوتسال مملکت و استان فارس تغییر پیدا کند اگر باشگاهها بخواهند این اتفاق می افتد منتها باید سختی ها را تحمل کنند و برنامه داشته باشند و اگر برنامه داشته باشیم به جایگاه اصلی مان بر می گردیم .

ناظم الشریعه با تمام این مشکلات با درخواست افتخاری رییس کمیته فوتسال به اردوی تیم ملی برای 2 بازی دوستانه با تیم ملی ایتالیا بازگشت اما باید منتظر ماند و دید آینده تیم ملی فوتسال به کجا خواهد انجامید.

تیم ملی فوتسال ایران خود را برای حضور در رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا انتخابی جام جهانی که اواخر دی ماه امسال برگزار می شود آماده می کند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: آینده ، ملی ، فوتسال ، کجا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.