همایش بزرگداشت آیت الله شیخ هاشم قلعه ای قزوینی در دانشگاه آزاد بویین زهرا برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آیت اله سیدان از شاگردان این عالم  وارسته سخنران این همایش گفت : آیت اله شیخ هاشم مدرس قزوینی یک شخصیت علمی ، عملی ، اجتماعی و جامع الاطراف بود.

مدرس حوزه علمیه مشهد گفت : من کل مکاسب ، رسائل و کفایه را نزد آیت اله شیخ هاشم قزوینی تتلمذ کرده ام و ایشان علاوه بر این دروس در اصول ، فصول و فقه بسیار فوق العاده و زبانزد بود.

آیت الله سیدان گفت : اگر به سرگذشت این مدرس وارسته نگاه کنیم تمام زندگیشان انسان را  از میل به دنیا به سمت حقایق هستی سوق می داد .

وی با بیان اینکه شیخ هاشم قزوینی شخصیتی است که در مسیر تکامل حرکت کرده و باعث رستگاری خود و دیگران شده است برگزاری این همایش ها   را برای  الگو  سازی شخصیت ها و مفاخری چون آیت اله شیخ هاشم قزوینی مهم دانست.

دکتر طالب تاژ معاون پژوهشکده قران و عترت دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: آنچه انسان را جاودان نگه میدارد علم ، اخلاق ، تواضع و فروتنی به همراه ایمان به مبدا آفرینش است که  این خصیصه ها در شخصیت وجودی آیت االه شیخ هاشم قزوینی نمایان است.

حجت اسلام نفری رییس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا هم با بیان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی 2500 مفاخر کشور را معرفی خواهد کرد گفت : 30 مقاله و اثر هنری در وصف این شخصیت بزرگوار به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

آیت ا..   هاشم  قلعه ای   از مفاخر و اساتید برجسته و وارسته  استان قزوین است  که شاگردان و بزرگان بسیار زیادی از وجود ایشان تتلمذ و بهره بردند که یکی از برجسته ترین این شاگردان مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.