تقاطع غیرهمسطح نخبگان و بلوار شهید قدرت الله چگینی شهر قزوین با اعتبار 450 میلیارد ریال با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ احداث تقاطع غیر هم سطح نخبگان در سال ۹۱ با  هدف تسهیل در دسترسی محورهای درون شهری به سمت اتوبان و دانشگاه آزاد و بوستان باراجین آغاز شد و به عنوان یکی از مهمترین و پر ترددترین مسیرهای شهر قزوین مشتمل بر چهار پل و احداث مسیر زیرگذر شمال به جنوب جاده امامزاده باراجین، اصلاح طرح هندسی میدان نخبگان، ورودی و خروجی اتوبان قزوین به زنجان است.

بلوار شهید چگینی شامل مسیر زیرگذر به طول ۵۰۰ متر، دو دستگاه پل اصلی شمالی و جنوبی، با سطح عرشه ۹۰۰ مترمربع در میدان اصلی است.

همچنین دو دهانه پل بر روی رودخانه باراجین با سطح عرشه ۵۸۰ مترمربع برای اتصال تقاطع غیرهم سطح به اتوبان تهران و زنجان احداث شده است. عملیات احداث این پروژه با مسیر تردد به طول ۵۴۳۰ متر و چهار دهانه پل با سطح عرشه ۱۴۳۰ مترمربع و دیوار حائل به طول ۱۷۲۵ متر است.

برای اجرای این پروژه دو هزار و ۶۰۰ تن آرماتور بندی، ۴۰ هزارمترمربع قالب بندی، ۳۳ هزارمترمکعب بتن ریزی، ۱۶ کیلومتر جدول گذاری، ۱۳۰۰ مترمربع پیاده روسازی، ۲۵۰ هزارمترمکعب خاکبرداری، ۱۳۰ هزارمترمکعب خاکریزی، ۸۰ تن رند ریل، هفت هزارمترمربع رنگ آمیزی، صورت گرفته است.

همچنین در اجرای تقاطع غیر هم سطح نخبگان ۱۱ هزارمترمکعب ساب بیس در مساحت ۶۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۷ هزارتن آسفالت مصرف شده و ۵۰ متر لوله گذاری برای هدایت آبهای سطحی مسیر به رودخانه باراجین بکار رفته است.

این دو طرح در مدت ۳۰ ماه اجرایی شده و برای ساخت و تکمیل آنها ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.