مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور بر مدیریت واقعی در توسعه مناطق گردشگری تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ تاجیک در همایش معرفی طرح‌های اجرایی منطقه نمونه گردشگری در آذربایجان‌شرقی همکاری در صنعت گردشگری را مصداق نیکی دانست و گفت: انسان‌ها در فرآیند سفر و گردش دور هم جمع می‌شوند و اختلاف‌ها کاهش پیدا می‌کند و در دنیای امروز گردشگری یک صنعت پیشرو است.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور خاطرنشان کرد: کشورهای اول گردشگری در جهان همان کشورهای پیشرفته هستند و با پیشرفت و توسعه مجامع در جهان گردشگری ارتباط مستقیمی دارد.

تاجیک یادآور شد: گردشگری صنعتی سودآور است و با ورود هر گردشگر پنج شغل ایجاد می‌شود و منشاء خدمات که برکات زیادی است.

وی در ادامه سخنان خود بر توسعه مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: از اواخر دولت هشتم که 7 منطقه گردشگری در کشور وجود داشت تا اواخر دولت دهم بیش از هزار منطقه نمونه گردشگری ایجاد شد که بخش بزرگی از این مناطق از توجیه کافی برخوردار نبودند.

تاجیک یادآور شد: در دولت یازدهم ساماندهی این مناطق مورد توجه قرار گرفت و کمیته‌ای برای این امر تشکیل شد و امروز بحث ساماندهی مناطق گردشگری به پایان رسیده و به استانداری‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی استان‌ها ابلاغ شده که مناطق گردشگری از عدد موهوم یک هزار و 160 به 100 منطقه خواهد رسید.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور تصریح کرد: در این میان منطقه نمونه گردشگری بزرگ‌ترین منطقه کشوری است که بخش خصوصی در اراضی متعلق به خود این کار را کرده است.

وی یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها از محل تملک دارایی‌ها هزینه شده و دولت خود را موظف به سرمایه‌گذاری در این مناطق کرده و دولت در برخی مناطق بخشی از هزینه‌های زیرساختی مانند راه و مسائل دیگر را بر عهده گرفته است.

تاجیک تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی را موجب راهگشایی در زمینه برنامه‌‌های گردشگری دانست و گفت: توسعه برنامه‌های گردشگری پس از رفع تحریم‌ها صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.