جلسه شورای عالی فرهنگی شهرداری به ميزبانی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درجلسه شورای عالی فرهنگی شهرداری با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و به ميزبانی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

نايبی در اين جلسه  با اشاره به اينكه پرداختن به دغدغه های شهرداری در سرلوحه برنامه های شركت بهره برداری مترو قرار دارد، اظهار کرد: نوع نگاه ما به موضوع فرهنگی اين است كه ترويج سبك زندگی ايرانی اسلامی با جديت دنبال شود و در اين راه تمام مسئولان فنی، ‌ايستگاهی و فرهنگی بايد دست در دست يكديگر وارد فضای فرهنگی جامعه شوند.

وی با اشاره به اينكه پيشرفت اثر بخشی برنامه های فرهنگی بايد با حضور مجموعه معاونت فرهنگی شهرداری تهران و ديگر سازمان ها صورت گيرد، ادامه داد: مترو متعلق به همه افراد جامعه است و تا سال های سال قرار است نقش بزرگترين سيستم حمل و نقل عمومی در جامعه را بر عهده داشته باشد بنابراين برای استفاده بهينه از آن نياز به فرهنگسازی داريم.

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه خط فرودگاه مهرآباد به زودی افتتاح می شود و به فاصله نه چندان دور در سال 95 خطوط 6 و 7 نيز به بهره برداری می رسد، افزود:‌ بايد رويكرد جديدی به مسائل فرهنگی در مترو وجود داشته باشد و در اين زمينه نگاه به مسائل دينی بسيار مهم و تاثيرگذار است.

در ادامه اين جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تقدير و تشكر از عملكرد شركت بهره برداری در خصوص فرهنگسازی و فعاليت های فرهنگی در ايستگاه های مترو گفت:‌ از افراد متدين انتظار می رود كه كارهای فاخر و خوب انجام دهند و ما به وفور اين گونه فعاليت ها را در سطح ايستگاه های مترو تهران شاهديم كه اين موضوع به كارنامه مترو تهران نمره قبولی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با اشاره به اينكه فعاليت های فرهنگی بايد در قالب چهارچوب برنامه ريزی شده و تعيين شده تدوين شود ،افزود: شركت بهره برداری مترو تهران تا يك ماه آينده سند جامع فرهنگی و اجتماعی را در 7 خوشه مصوبه شورا تدوين كند تا ماهيت بايد ها و نبايد در اين زمينه به روشنی و وضوح تبيين و اطلاع رسانی شود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نبايد ماهيت مترو بودن مترو تهران از بين رود و اگر سندی برای فعاليت های فرهنگی تدوين شود اقدامات انجام شده آن ماندگار و استقبال از ظرفيت مترو به عنوان بزرگترين رسانه شهری به اوج خود می رسد.

در ادامه معاون شركت بهره برداری مترو تهران به ارائه گزارشی در خصوص عملكرد اين معاونت پرداخت.

به گفته صائبی معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداري مترو تهران برنامه های فرهنگی اجتماعی شركت بهره برداری مترو بر اساس برنامه های5 ساله دوم و اهداف 18 گانه قاليباف در حوزه محتوايی و اجرايی بوده است و از آنجا كه ماموريت مترو مشخص است و حدود 5/2 ميليون نفر در حوزه ماموريت اين سيستم حمل و نقل عمومی است حوزه های فعاليت به بخش های  فرهنگی مذهبی و اجتماعی تفكيك شده است .

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداري مترو تهران با اشاره به اينكه تقسيم بندی برنامه ها به صورت سرفصل های ماهانه است ،گفت:‌ در زمينه های مختلف برنامه ريزی های فرهنگی پيش بينی شده است به عنوان مثال در بحث پله برقی ها با آموزش هايی كه به مردم داده شده است صدمات كمتری داشته ايم و با فرهنگ سازی های انجام شده درصد آسيب ناشی از مشكلات پله برقی ها كاهش يافته است.

وی به وجود حدود 100 ايستگاه در مترو تهران اشاره كرد و افزود: ‌برای هركدام از اين ايستگاه ها برنامه های مختلفی ترتيب داده شده و در مجموع 23 طرح در قالب برنامه ها در حوزه مترو و مسافرين و همكاران مترو برنامه ريزی شده است.

صائبی با اشاره به اختصاص ‌10 درصد برنامه های فرهنگی مترو به معضلات اجتماعی ادامه داد:‌ در  ارتباط مستمر با مناطق دستور ويژه ای داده شده است همچنين در بخش امور بانوان،‌ حوزه بزرگسالان و كودكان، حوزه تكريم سالمند ، در بحث دستفروشان ، در بحث حوزه های ترافيكی ، در خصوص خط سفيد و خط قرمز لبه سكو ها نيز برنامه های ويژه ای داشته ايم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران با تاكيد بر اينكه زيرگذر چهارراه وليعصر(عج) به عنوان زير گذر فرهنگی مترو در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: بازارچه خيريه ، بازارچه همياری، ‌باشگاه هنرمندان، گذرگاه نور (قران) ،گذرگاه علمی از جمله برنامه های برگزار شده در اين زير گذر فرهنگی است همچنين به زودی با كمك دانشگاه شريف و كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان قرار است آموزش های استفاده اسباب بازی برای سنين مختلف كودكان در اين مكان داشته باشيم.

صائبی در ادامه به شنبه های خندان در ايستگاه های مترو اشاره كرد و ضمن اعلام رضايتمندی مردم از اين طرح ادامه داد: بحث نمازخانه ها با هماهنگی هايی صورت پذيرفت و اكنون در تمام ايستگاه ها محل برگزاری نماز داريم. در 16 ايستگاه نماز جماعت برگزار  می شود كه از ابتدای ماه محرم تعداد ايستگاه های برپايی نماز جماعت به 21 ايستگاه خواهد رسيد.

وی اظهار داشت:‌ سند راهبردی توسعه فرهنگی و اجتماعی مترو در حال تهيه است و اگر اين سند آماده شود تحول اساسی در شركت بهره برداری مترو خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران به مراسم خيمه حسينی،‌جشنواره مشكات، تدوين اولين كتاب مترو در خصوص آسيب های اجتماعی ،‌ طرح آزمايشی صبحانه سالم ‌،‌استفاده از فضای تبليغاتی،  بحث ورزش، بحث بازی های فكری و بحث بازی های محلی در مترو اشاره كرد و از ‌افتتاح اتاق مادر و كودك به عنوان تحولی عظيم در برنامه های فرهنگی مترو نام برد.

در پایان اين جلسه نيز اعضای شورای عالی فرهنگی و اجتماعی تهران از فعاليت های فرهنگی انجام شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران تقدير كردند و پيشنهاداتی برای پيشرفت حوزه فرهنگی مترو ارائه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار