مترو چشم انتظار گشایش فاینانس خطوط ۶ و ۷

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: اگر دولت اراده کند، فاینانس خطوط مترو جاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه امروز در حاشیه بازدید غلامرضا شافعی معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از پروژه خط مترو فرودگاه مهرآباد و کارخانه واگن سازی تهران درباره آخرین اقدامات مربوط به فاینانس خطوط ۶ و ۷ مترو تهران با اشاره به تعامل خوب دولت و مدیریت شهری و تاثیر مستقیم آن بر پروژه‌های در دست ساخت مترو ابراز امیدواری کرد که در این شرایط بسیاری از گره‌های موجود در زمینه فاینانس مترو مرتفع شود چرا که تمامی کار بازگشایی فاینانس دست دولت است. 

وی با بیان اینکه اگر دولت اراده کند، فاینانس خطوط مترو جاری خواهد شد،ادامه داد: هزینه کار مترو نیز به گونه‌ای است که اگر امروز دولت و شهرداری به تعهدات مالی خود عمل کنند، باز نیاز به کمک‌های مالی بین‌المللی برای تسریع در ساخت آن است؛ به عنوان مثال اگر بخواهیم دو خط 
۶ و ۷ مترو را به طور کامل به اتمام برسانیم نیاز به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی است،البته می‌دانیم تامین این هزینه جزو مقدورات دولت و شهرداری تهران نیست در نتیجه بهترین و راحت‌ترین کار برای توسعه مترو ، تامین فاینانس است. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه یادآور شد: در حال حاضر تشریفات اداری بازگشایی این فاینانس‌ها از سوی شهرداری تهران انجام شده و اکنون در مرحله تخصیص سهمیه ارزی و پذیرفتن عاملیت این فاینانس توسط یکی از بانک‌ها قرار دارد. 

هابیل درویشی در مورد وضعیت ساخت مترو شهرهای اقماری نیز بیان کرد: در مورد مترو شهرهای اقماری باید به این مساله اشاره کنم که عملیات عمرانی این خطوط نیز در حال انجام است اما تامین اعتبار این خطوط هم کاملا برعهده دولت است. 

وی با بیان اینکه امسال دولت اعتبار کمی را برای توسعه و تکمیل مترو شهرهای اقماری اختصاص داده است، یادآور شد: به این نتیجه رسیده‌ایم که برای تامین منابع مالی خط مترو پرند، دولت با بازگشایی فاینانس ویژه این خط می‌تواند به روند تکمیل آن سرعت بیشتری دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
دولت بجای اختصاص کمک مالی به خودرو سازان بی کفایت به حمل و نقل عمومی اعتبار بده مشکلات زیادی حل میشه که کاهش ترافیک و آلودگی وتصادفات کمترین نتیجه آنست
آخرین اخبار