"جرايم اقتصادي"عمده جرايم سايبری استان کرمانشاه

رئيس پليس فتا استان کرمانشاه بابررسي هاي به عمل آمده و رصدجرايم فضاي مجازي بیان داشت: جرايم اقتصادي، عمده جرايم سايبري استان را تشکيل مي‌دهد.

جرايم اقتصادي،عمده جرايم سايبري استان کرمانشاه استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علي شفيعي رئيس پليس فتا استان کرمانشاه با بيان اين که در حال حاضر جرايم اقتصادي با 54 درصد، عمده جرايم سايبري استان را تشکيل مي‌دهد.

وي با اشاره به افزايش آمار جرائم سايبري با پيدايش شبکه‌‌هاي اجتماعي اظهار کرد: عدم شناخت کافي از فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي خطرات بسياري را درپي خواهد داشت و در همين راستا ضروري است آگاهي و آموزش لازم در زمينه استفاده از اين امکانات به جامعه داده شود.

"شفيعي" از موفقيت پليس در کشف بيشتر جرايم سايبري خبر داد و اظهار کرد:در حال حاضر حدود 98 درصد از پرونده‌هاي تشکيل شده در پليس فتا منجر به کشف شده است.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به افزايش 30 درصدي دستگيري متهمان در شش ماهه ابتداي سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد:از مجموع مجرمان سايبري 80 درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکيل مي‌دهند.

رئيس پليس فتا استان تاکيد کرد:شبکه‌هاي اجتماعي در کشور ايران با کارکرد حقيقي خود فاصله بسيار دارد و متاسفانه دختران جوان بيشتر در معرض اين خطرات قرار دارند، اين قشر به اين شبکه‌ها دل مي‌بندند و خيلي از اسرار شخصي و خانوادگي خود را به راحتي در اين شبکه‌ها منتشر مي‌کنند و همين موضوع سبب مي‌شود حريم خصوصي کاربران به خطر بيفتد و مورد سوء استفاده مجرمان در فضاي مجازي قرار بگيرند. 

وي تصريح کرد:افراد به دليل اعتماد بي‌جا، خصوصي‌ترين فيلم‌ها يا تصاوير محرمانه خود را در شبکه‌هاي اجتماعي به اشتراک گذاشته‌اند که اين اطلاعات به راحتي سرقت شده و اين موضوع سبب ايجاد مشکلاتي نظير اخاذي ، تهديد و خواسته‌هاي غيرمتعارف از سوي مجرمان شده است.

شفيعي در خاتمه اظهار کرد: به هيچ عنوان به فضاي مجازي اعتماد نکنيد و عکس‌ و تصاوير خود را در اين فضا قرار ندهيد و به کاربران توصيه مي شود جهت امنيت خاطر از شبکه‌هاي اجتماعي مجاز و بومي استفاده کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار