کاهش اعضای شورای شهر موضوعی انحرافی است

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: از همان ابتدا با کاهش اعضای شوراهای شهر مخالف بودم و در چند روز گذشته با مصاحبه‌های متعدد به صراحت مخالفت خود را اعلام و کاهش اعضا را موضوعی انحرافی دانستم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامرضا بصیری پور صبح امروز در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: کاهش اعضای شوراهای اسلامی شهر موضوعی انحرافی بوده و بهتر است شوراها را منحل تا آقایان خیالشان راحت شود.

وی افزود: از همان ابتدا با کاهش اعضای شوراهای شهر مخالف بودم و نمی‌دانم چرا نظر بنده موافق اعلام شده است، در حالی که در چند روز گذشته با مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌ها به صراحت مخالفت خود را اعلام و کاهش اعضا را موضوعی انحرافی دانستم.

بصیری‌پور بیان کرد: متأسفانه در 16 سال گذشته هرگاه مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاحیه اختیارات شوراهای اسلامی قدمی برداشته به دنبال کاهش اختیارات شوراهای شهر بوده است و بنده نیز در جلسه‌ با یکی از نمایندگان مجلس اعلام کردم اگر قرار بر کاهش اعضای شوراهای شهر، انتخاب شهردار توسط مردم و حتی اگر استیضاح شهردار نیز به دست شورا نباشد، بهتر است تمام شوراهای سراسر کشور را منحل کنید.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز کشور در آستانه انتخاباتی بزرگ قرار دارد، نباید این موضوع در اولویت کاری مجلس قرار گیرد البته تقویت مدیریت واحد شهری مهم‌ترین خواسته تمامی شوراهای کشور است.

بصیری‌پور با اشاره به نامه اعتراضی هشت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به موافقت وی از طرح کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر نیز گفت: از زبان من گفته شده که با کاهش اعضای شوراها موافق هستم در حالی که بنده اعلام کردم در صورتی که اعضای یک شورا از 15 نفر به 12 نفر برسد من به شرطی موافق هستم که اختیارات بیشتری در اختیار این 12 نفر قرار بگیرد.

بصیری‌پور عنوان کرد: هر طرحی که در راستای کاهش اعضای شورای شهر وارد مجلس شود یا به تصویب برسد، قطعاً سبب تضعیف نظام شورایی کشور می‌شود و امروز متأسفانه فاصله‌های بسیاری در قانون بین اختیارات و انتظارات وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها فاصله بین مفاد قانون اساسی و قانون مجلس است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت شوراها در این است که خودباوری در شورا را زنده کنیم و در مقابل این موضوع نیز مجلس و دولت باید شوراباور باشند، زیرا اعتقاد داریم که دولت و دولتمردان در شرایط کنونی باید اهتمام بیشتری نسبت به شوراها از خود نشان دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار