توسعه ناوگان شهری در اولویت اصلی دولت قرار دارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان شهری در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تهیه شده است، گفت: طرح نوسازی ناوگان شهری در اولویت اصلی دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور امروز (پنچ شنبه)در بیست و دومین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با بیان اینکه مدیریت شهری وضع و احوال مناسبی ندارد و با ارتباط با تشکل‌های فرا دست رابطه عمودی بر او حاکم است ،اظهار داشت: مدیریت شهری نسبت به تشکل‌های هم سطح برای  تداخل و همچنین برای تشکل فرو دست نیاز به انسجام بیشتر دارد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه برای فروش وام خرید خودرو افزود: دولت این امر را در جهت تقویت صنعت خودرو برای تولید در شهرهای کشور انجام داده تا بتواند به این وسیله وضعیت شهرها را بهبود بخشد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با ورود یک سوم خودروهای فروخته شده وضعیت آلودگی هوا بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: قرار نیست همه خودروها وارد تهران شود این خودروها برای همه کشور حتی روستاها است و دولت این کار شایسته  را با برنامه ریزی دقیق انجام می‌دهد.

نوبخت با بیان اینکه نوسازی ناوگان شهری در اولویت اصلی دولت قرار دارد، یادآور شد: این طرح در مدیریت و برنامه ریزی تهیه شده تا با اجرایی شدن آن سهم خود را در خصوص آلودگی هوا انجام دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح بهبود ناوگان شهری در کلان شهر مشهد اجرای شده است، گفت: رئیس جمهور در سفر اخیری که به استان خراسان رضوی داشته با خرید 200 دستگاه اتوبوس با مشارکت شهرداری در جهت بهبود ناوگان شهری گام برداشته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هر شهری نسبت به اقتضای طبیعت شهر خودش باید مشکلاتش را حل کند، افزود: با توجه به عرض و طولی که شهر تهران دارد و نهادهای بزرگ و تاثیرگذاری حکومتی در تهران مستقرند و شرایط اقلیمی این شهر نیز متفاوت با سایر شهرهاست قطعاً مشکلات مدیریتی شهری خاص بوده و انتظار داریم مدیریت شهری با استفاده از تصمیم‌گیری‌های شورای شهر به نحو مقتضی اقدامات لازم را برای رفع چالش‌ها انجام دهد.

نوبخت با بیان اینکه در این جلسه تصمیم شورا نسبت به معضلات و چالش‌های کشور باید کمتر شود، تاکید کرد:شوراها برخاسته از رای مردم است و دولت نهایت کمک و مساعدت را به مجموعه‌ شوراها داشته است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای شوراها بیان کرد: علی‌رغم تخصیص اعتبارات در ردیف بودجه، حمایت‌های لازم را نیز از شوراها خواهیم داشت.

سخنگوی دولت یادآور شد: مدیریت شهری حکایت از سه مولفه دولت، نهادهای عمومی و مردمی و بخش خصوصی که این سه مولفه می‌توانند نقش موثرتری برای مدیریت شهری داشته باشند.

نوبخت با اشاره به واسپاری بخش از مسئولیت های دولت به مدیریت شهری، گفت: اگر این امر اتفاق بیافتد ممکن است شورا در خصوص تصمیم گیری با چالش هایی مواجه شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدیریت شوراها در تصمیم گیرها باید ارتقا یابد، افزود: این فرصت مغتنمی است که می تواند مدیریت شهری را یکپارچه کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت با محدودیت مالی مواجه است، گفت: اعتباراتی که زمانی 118 تا 120 میلیادد دلار بود الان به 113 تا 114 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده به همین دلیل دولت در شرایط سختی است و برای تصمیم گیری محدودیت منابع دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با همه سختی ها به مجموعه شوراها کمک مالی خواهد کرد، افزود: دولت می تواند از طریق ارسال لوایح شوراها به مجلس امور تقنینی را فراهم کند.

نوبخت اضافه کرد: از این طریق شورای عالی استان ها می توانند از کمک دولت بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل هر تشکلی باید با تایید این سازمان باشد،گفت: سازمان مدیریت و برنامه بخشی از دولت است و می تواند عقبه های علمی و کارشناسی را در اختیار شورها قرار دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار