نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها گفت:استان فارس از نظر حوادث جاده‌ای در رده دوم کشوری قرار دارد که با توجه به گستردگی این استان و وجود راه‌های قدیمی بسیار پر خطر است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احمدی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در بیست و دومین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (پنچ شنبه)در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اصول شاخص قانون اساسی هر چه سریع‌تر قانون به روز شوراها را جمع آوری و به عنوان یک لایحه قانونی از طریق دولت و توجیهات مدلول قانونی و تحقیق در دنیای پیشرفته امروز اقدام کنیم تا بتوانیم حقوق خود را حفظ و جایگاه شورا را ارتقاء دهیم.

وی افزود: متاسفانه هر روز اختیارات شوراها را کمتر از گذشته می‌بینیم و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اختیارات را محدود‌تر می‌کنند تا جایی که حتی شوراها را بدل به یک نهاد کاملاً تشریفاتی می‌نمایند و دیری نیست که شوراها این نهاد کاملا دموکراتیک در قانون اساسی به دلیل بی‌اختیاری کاملاً حذف خواهد شد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور بیست و دومین شورای عالی استان‌ها تاکید کرد:  از دولت تدبیر و امید گلایه دارم چرا که به شوراها بی اعتنا است و وظیفه ذاتی خود را در مقابل شورا انجام نمی‌دهند مگر نه اینکه در اصل هفتم قانون اساسی شورها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند پس کجاست این حقوق و اختیارات مگر نباید در جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری شورا با دولت و مجلس در کنار هم باشند و اداره امور کشور هم با دخالت  شورا باشند پس چرا دولت و مجلس خود را بالاتر می‌دانند.

محمدی با بیان اینکه شاید استراتژیک استان پهناور فارس مشکل راه سازی استان باشد، گفت: استان فارس از نظر حوادث جاده‌ای در رده دوم کشوری قرار دارد که با توجه به گستردگی این استان و وجود راه‌های قدیمی بسیار پر خطر است.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر توجهی به نوسازی و ترمیم نقاط حادثه دیده این استان نشده است شاید بهترین راه حل این موضوع احداث و گسترش هر چه سریعتر شبکه ریلی استان و به خصوص شبکه ریلی شمال به جنوب و اتصال به استان بوشهر باشد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با اشاره به بحث کشاورزی استان فارس یادآور شد: این استان قطب کشاورزی به خصوص در محصولات زراعی است اما این روزها کشاورزی استان فارس به دلیلی خشکسالی‌ ها و تحریم‌های ظالمانه غرب حال خوشی ندارد و کشاورزی این استان و به تبع آن کشاورزان در حال نابودی و مهاجرت به شهر هستند به همین منظور از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا دارم هر چه سریع‌تر فکری به حال کشاورزی این استان کند.

محمدی با اشاره به وحشتناک ترین شکاف زمین در نقاط مختلف استان فارس که این روزها از رسانه‌ها مطرح می‌شود، افزود: علت اصلی این موضوع برداشت‌های بی رویه آب‌های زیر زمینی است که هر روز هم در حال گسترش بوده و به زودی خبر فرو رفتن شهرهای استان در همه جا مطرح خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان‌های مهم تولید کننده گاز در کشور است و سهم بسزایی در تولید این انرژی پاک و نیز در تولید ناخالص ملی حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی دارد، بیان کرد: جای گسترش بیشتری در این صنعت برای استان فارس فراهم است به همین دلیل لازم است شرکت ملی گاز ایران و شرکت پتروشیمی اقدام به ظرفیت سازی در استفاده بهینه از این فرآورده کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار