رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تروریست‌ها از بیش از 80 کشور جهان در منطقه حضور دارند و در حال جنگ با دولتهای قانونی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(سه شنبه) با "یان الیاسون" قائم مقام دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

"الیاسون" در این دیدار اظهار داشت: من تاکنون 25 بار به ایران سفر کرده‌ام و روابط دوستانه‌ای بین ما شکل گرفته است، همچنین بسیار خوشحالم که این سفر با هفتادمین سالگرد تشکیل سازمان ملل متحد مصادف شده است.

وی ادامه داد: ایران شریک بسیار مهمی است و پس از توافق در مذاکرات هسته‌ای زمینه‌ها برای همکاری بیش از پیش به وجود آمده است.

قائم مقام دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه در حال حاضر منطقه خاورمیانه با بحران‌های مختلفی مواجه است که باید برای ایجاد صلح تلاش کنیم، تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای ایجاد صلح در منطقه به کار خواهیم بست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این دیدار اظهار داشت: روابط ما و سازمان ملل، روابطی بسیار صمیمانه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه تنش در سوریه و عراق منطقه را ناامن کرده است، گفت: تروریست‌ها از بیش از 80 کشور جهان در منطقه حضور دارند و در حال جنگ با دولتهای قانونی هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تروریستها در سوریه و عراق با از بین بردن فرهنگ، تاریخ، تمدن و بناهای تاریخی باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به فرهنگ و تاریخ کشورها همانند آنچه که در افغانستان اتفاق افتاد، شده‌اند.

ولایتی ادامه داد: در یمن هم سعودی‌ها با بمباران مناطق‌ مختلف اعم از مسکونی و غیرمسکونی زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات و استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: جنگ یمن و سوریه قطعا باید خاتمه یابد و ما نیز باید هرآنچه که در توان داریم را برای ایجاد صلح در منطقه بکار گیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار