رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ممع تشخیص مصلحت نظام گفت: معضل مواد مخدر با سیاست‌های برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و بین‌المللی پیوستگی دارد.

معضل مواد مخدر با سیاست‌های برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و بین‌المللی پیوستگی داردبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مجلس تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز(سه شنبه) با "ایوانف" مشاور پیشین رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی دیدار کرد.

مشاور پیشین رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی در این دیدار با اشاره به مسئله افزایش تولید مواد مخدر در منطقه اظهار داشت: رشد فزاینده تولید مواد مخدر در افغانستان، امنیت و منافع کشورهای منطقه را تحت تأثیر قرار داده است لذا ما با ایران توافق کردیم که در جهت حل این معضل گام برداریم.

"ایوانف" در ادامه با تأکید بر اینکه مشکل مواد مخدر مشکلی جهانی است، افزود: مواد مخدر فقط یک تجارت نامشروع نیست بلکه با سیاست‌های برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و بین‌المللی پیوستگی دارد و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه ایران و روسیه جزء پیشگامان مبارزه با مواد مخدر هستند، خاطرنشان کرد: برای ما مشهود است که ایران تا چه میزان منابع مالی و امنیتی خود را صرف مبارزه با مواد مخدر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این دیدار همچنین علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به معضل مواد مخدر در سطح منطقه اظهارداشت: موضوع مواد مخدر در منطقه تنها یک تجارت نامشروع نیست بلکه جزء سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشورهایی است که قصد ایجاد ناامنی در منطقه را دارند.

ولایتی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها با بهانه‌های واهی افغانستان را اشغال و یکی از اهدافشان را مبارزه با تولید مواد مخدر اعلام کردند در حالیکه می‌بینیم نتیجه چند سال حضور آمریکا در افغانستان، افزایش چندین برابری تولید مواد مخدر در این کشور بوده است.

رئیس مجلس تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش تروریست‌ها در افزایش تولید مواد مخدر در منطقه تصریح کرد: مسئله دیگری که باعث تأسف است، حضور تروریست‌های افراطی گروهکهای القاعده و داعش در منطقه است که بخشی از منابع مالی‌شان مربوط به فروش مواد مخدر است، اعضای این گروهکها کشتن انسان‌های بی‌گناه را جایز می‌دانند و لذا تولید مواد مخدر را هم برای خود امری مشروع می‌بینند.

ولایتی اضافه کرد: ما می‌دانیم که این گروهک‌ها به دنبال نفوذ در کشورهای منطقه آسیای مرکزی یعنی حوزه ایران و روسیه هستند که قطعا نمی‌توان نسبت به این مسئله بی‌تفاوت بود.

وی در پایان تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و تروریسم دو جزء یک مجموعه بهم پیوسته است و لذا همکاری ایران و روسیه برای جلوگیری از خطر مواد مخدر و تروریسم امری ضروری است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار