یک گروه تروریستی وابسته به داعش در روسیه دستگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سازمان‌های امنیتی روسیه روز دوشنبه اعلام کردند یک گروه تروریستی را که به وسیله ی داعش آموزش دیده بودند، دستگیر کردند.

این گروه قصد بمب ‌گذاری در سیستم حمل و نقل عمومی شهر مسکو را داشتند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس نوشت: دستگیر شدگان که اتباع روسیه هستند، مدت ها قبل از آغاز عملیات مسکو علیه داعش در سوریه، وارد روسیه شده اند.

پلیس پس از تحت نظر قرار دادن یک آپارتمان در مسکو که حدود شش تا 11 نفر در آن زندگی می کردند، اقدام به دستگیری افراد مذکور کرد.

منابع امنیتی روسیه هیچ گونه اشاره ای به شمار دستگیر شدگان نکرده اند، اما پس از بازجویی دو نفر از متهمان، آنها اعتراف کردند که تیم مذکور درصدد انجام حمله تروریستی در سامانه حمل و نقل مسکو بود.

نیروهای امنیتی روسیه، روز یکشنبه نیز 10 مظنون به زمینه سازی برای اقدامات تروریستی را در یک آپارتمان در غرب مسکو، دستگیر کرده بود.

روسیه در حال افزایش اقدامات امنیتی در شهرهای خود درپی تشدید تهدیدات از سوی اعضای گروه تروریستی داعش است. سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد این افراد مدت‌ها قبل از شروع حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش، به مسکو برگشته بودند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: دستگاه های امنیتی حدس می زنند متهمان مذکور در جنگ سوریه شرکت کرده باشند و شماری از دستگیر شدگان از طرفداران داعش هستند و ممکن است در کنار عناصر این گروه در جنگ سوریه شرکت کرده باشند.

این منبع افزود: نیروهای امنیتی در جستجوی مالک آپارتمان محل دستگیری این افراد هستند که یک بمب پنج کیلوگرمی نیز در آن کشف شده است.

منابع خبری، دستگیری این افراد را بهانه خوبی برای کرملین جهت حضور نظامی در سوریه و جنگ با داعش و توجیهی تحت عنوان حفظ خاک روسیه از تروریست‌ها می دانند. عده‌ای نیز معتقدند که این مساله موجب افزایش اقدامات انتقام‌گیرانه خواهد شد.

مقامات امنیتی روسیه اعلام کردند این بمب‌گذاری که قرار بود در متروی روسیه به وقوع بپیوندد، با انگیزه گرفتن انتقام از حملات هوایی کوبنده جنگنده‌های روس در سوریه علیه مواضع داعش همراه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
درود بر روسيه كه مقابل داعش ايستاده است
آخرین اخبار