دبیر دوم کمیسیون کشاورزی بیان کرد: عدم پرداخت به موقع بیمه محصولات کشاورزی موجب شده که آنان رغبت چندانی به بیمه محصولات خود نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبنرگاران جوان؛ با وجود آنکه وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان خود را بیمه محصولات خود در قبال خشکسالی‌ها و آفت‌ها و.. تشویق و ترغیب کرده اما برخی از کشاورزان در استان‌های مختلف از عدم پرداخت به موقع خسارات وارده خود از سوی بیمه گلایه‌هایی دارند. حال با توجه به متضرر شدن کشاورزان به دنبال مسئله خشکسالی‌ها و بحران آب و کار‌شناسی کار‌شناسان بیمه در قبال خسارات وارده اما خبری از پرداخت تعهدات به موقع بیمه به کشاورزان وجود ندارد.  
 
محمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بخش عمده مشکلات بیمه مشکلات کشاورزی عدم انجام تعهدات دولت در مقابل بیمه گذار است که چنین شرایطی را به وجود آورده زیرا زمانی که دولت نسبت به تأمین مالی مورد نیاز صندوق بیمه اقدام نکند بدهی است که پرداخت خسارات وارده کشاورزان به موقع صورت نگرفته و از طرفی ممکن است با درصد کمتری پرداخت شود.  
 
وی افزود: در واقع تأخیر در پرداخت تعهدات مالی بیمه به کشاورزان موجب شده تا آنان رغبت چندانی به بیمه محصولات خود نداشته باشند که همواره بایستی این اشکال برای همیشه بر طرف شود.  
 
سادات ابراهیمی در ادامه گفت: بنابراین محصولاتی که بر اساس قانون مشمول بیمه گذاری هستند و به عبارتی کشاورزان حق بیمه آن را پرداخت می‌کنند همواره دولت موظف به پرداخت به موقع خسارات در قبال آسیب‌های ناشی از خشکسالی طوفان و غیره است.  
 
براین اساس خشکسالی اخیر که بیش از پیش تشدید شده موجب خسارات به کشاورزان شده از سویی نباید فراموش کنیم که بخش بزرگی از جامعه روستایی را کشاورزان تشکیل می‌دهد به همین خاطر دولت بایستی در صورت متضرر شدن کشاورزان با پرداخت به موقع حق بیمه آن‌ها از این قشر زحمت کش حمایت‌های لازم را به عمل آورد.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
با سلام
اتفاقا بدترین نوع بیمه همین بیمه کشاورزی در ایران است
هیچگونه مدیریتی ندارد
آخرین اخبار