کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمام صادراتی با گذشته چندسال هنوز عملیاتی نشده است گفت: برای رقابت در عرصه صادرات باید کیفیت کالای تولید را ارتقا داد.

شعبانعلی قلی زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد هشت ساله صادرات میوه گفت: سیاست‌های دولت در چند ساله اخیر به گونه‌ای بوده است که صادرات میوه متوقف شده است.

وی درخصوص طرح‌های نیمه کاره صادرات اظهار داشت: چند سالی است که طرح‌های خوبی برای صادرات تدوین شده است اما طرح‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود.

این کارشناس کشاورزی با اشاره به سفر رئیس جمهور در چند روز آینده به استان مازندران بیان کرد: کشاورزان استان مازندران چشم انتظار مصوبات استانی هیات دولت و در راس آن رئیس جمهور دربخش کشاورزی هستند.

قلی زاده در خصوص حمایت از تولید داخل گفت: اکثر کشاورزان سعی می‌کنند که مواد اولیه مورد نیاز خود را از تولید کننده داخلی تامین کنند.

وی حمایت از تولید کننده داخلی را راهکاری برای کاهش هزینه‌های تولید برشمرد و اظهار داشت: نتیجه حمایت از تولید داخل افزایش اشتغال، رشد اقتصادی و ارتقا کیفیت کالاهای صادراتی را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس اقتصادی پتانسیل کشاورزی ایران را نسبت به منطقه مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: باتوجه به بررسی محققان و تجربه‌های عملی صاحب نظران این عرصه می‌توانیم سهم خوبی در صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار