سرمربی تیم ملی هندبال ایران معتقد است اگر از کار شاگردانش رضایت داشته باشد، آن‌ها انگیزه پیشرفت را از دست می‌دهند.

عرفان اسماعیلاجیچ در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: من درباره داوری دیدار امروز نظری ندارم. امروز بازیکنان کاملی در اختیارم نبوند. چند لژیونر و آسیب دیده داریم و بدون آن‌ها در این تورنمنت ظاهر شدیم.  

وی ادامه داد: با توجه به نبودن برخی بازیکنان کار گروهی خوبی نداشتیم. بازیکنانم بعد از 6 ماه هنوز بازی رسمی خاصی نداشتند. بازیکنانی مانند افشین صادقی، پویا نوروزی، سلامان بربط تا کنون در بازی‌های جدی ظاهر نشده‌اند.برای بازی‌های انتخابی المپیک ریو هنوز ترکیب موردنظرم کنار هم بازی نکرده‌اند. امیدوارم بازیکنانی مثل محمدرضا رجبی و سجاد ندری به زودی با رفع آسیب دیدگی به جمع ما اضافه شوند.

سرمربی تیم ملی هندبال ایران با تاکید براینکه غیبت مصدومان و لژیونرها بر عملکرد تیم ملی تاثیر می‌گذارد، افزود: من هیچ‌وقت از کار شاگردانم راضی نیستم، چون اگر  راضی باشم، آن‌ها هم توقع‌شان کم می‎‌شود اما انتظار بالا، باعث می‌شود انگیزه بازیکنانم بالاتر برود.  

وی در پاسخ به این پرسش که مشکل اصلی تیم ملی را چه چیزی می‌دانید؟ توضیح داد: بزرگترین مشکل این است که بازیکنانی که در اختیار دارم، فقط تجربه بازی‌های داخلی را دارند تا دیدارهای بین‌المللی.  

اسماعیلاجیچ درباره تیم عراق گفت: این تیم از نظر بدنی در سطح تیم‌های حرفه‌ای نبودند. عراقی‌ها تیمی داشتند، تداوم نداشتند. معتقدم یک ورزشکار باید خوراک، استراحت و تمرین کافی داشته باشد و در کنار این‌ها از زندگی‌ لذت ببرد و در کارش تداوم داشته باشد.  

سرمربی تیم ملی هندبال اضافه کرد: اگر بازیکن تمرین مناسب و مداوم نداشته باشد، نمی‌تواند آماده باشد. به این ترتیب هر دو قدمی که پیش می‌رویم، سه قدم به  عقب برمی‌گردیم که این اصلاً خوب نیست.  

اسماعیلاجیچ درباره صرف ناهار با برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار کرد: من برانکو را از سال‌ها قبل می‌شناسم و 25 سال سابقه دوستی با وی دارم. این اولین ناهاری نبود که با هم خوردیم.ما سه یا چهار مرتبه دیگر در ایران با هم ناهار خورده بودیم. 14 سال است در کشورهای مختلف چرخیدم و دائم در حال سفرم و با این تجربه خودم را به عنوان سرمربی ایران با شرایط وفق می‌دهم.  

وی ادامه داد: نمی‌توانم درباره برانکو نظری بدهم. او مربی خوبی است که تجربیات شخصی خودش را دارد. ممکن است آنچه ایده‌آل من است چیز جالبی برای شما نباشد اما برای من نظر خوبی است. برانکو هم مثل من دائم در سفر است و مانند یک مربی حرفه‌ای کارش را انجام می‌دهد. او هم خودش را با شرایط وفق می‌دهد.

اسماعیلاجیچ با بیان اینکه سابقه 20 سال حضور در کشور مسلمان بوسنی و هرزگوین را دارد، گفت: من تفاوتی بین ایران و بوسنی نمی‌بینم. هردو کشور اسلامی و شبیه یکدیگرند. البته در فرانسه هم زندگی کردم و می‌‌دانم که چنین کشوری اختلاف زیادی با کشورهای اسلامی دارد. من به راحتی خودم را با شرایط حضور در کشورهای اسلامی وفق می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار