مسئول برگزاری مسابقات دراگون بوت گفت: تجهیزات رشته دراگون بوت بسیار محدود و قدیمی است و تیم های شهرستانی با حداقل امکانات تمرین می کنند.

عباس محمدعلی زاده در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مشکلات و محدودیت‌های رشته دراگون بوت و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در این رشته بیان کرد: مسابقات امسال در سطح بالایی برگزار شد و تیم های شرکت کننده، کمیت بالایی داشتند، از نظر کیفیتی نیز این رقابت ها هر سال نسبت به سال گذشته روند روبه رشدی دارد و امسال نیز تمامی تیم ها با قدرت کامل شرکت کردند. 
 
محمدعلی زاده در ادامه گفت: مشکل عمده در دراگون بوت و برگزاری چنین مسابقاتی امکانات و تجهیزات است که تیم ها باید از وسایل قدیمی استفاده کنند که باعث افت ورزشکاران این رشته می شود. 
 
وی افزود: قایق‌هایی که برای برگزاری این مسابقات به کار می رود، بسیار قدیمی هستند به خصوص تیم های شهرستانی شرکت کنند، از امکانات حداقلی برخودار هستند، اما با این حال از نظر فنی کاملا آماده در مسابقات شرکت می کنند. 
 
مسئول برگزاری مسابقات دراگون بوت گفت: در برگزاری مسابقات امسال تغییرات بسیاری در داوری صورت گرفت که از نکات مهم آن، استارت و کنترل قایق ها، حضور داور پایان خط، داور در مسیر بود که توسط بانوان برگزار شد و این برای اولین اتفاق افتاد. 
 
وی افزود: برای اولین بار داوران از  دفترچه ارزیابی و سابقه برخوردار بودند و مورد ارزیابی قرار گرفتند، این دفترچه برای ارتقای کار آنها بسیار مهم است که سال ها پیش، فدراسیون جهانی دراگون بوت این کار را انجام داده است و فقط داورهای بین‌المللی ایران دارای این دفترچه هستند که برای اولین بار بود از این دفترچه در این مسابقات استفاده شد. 
 
محمد علی زاده گفت: دراگون بوت برای پیشرفت نیاز به حمایت ویژه و به روز رسانی تجهیزات  دارد بویژه در استان ها که با امکانات حداقلی تمرین می کنند امیدوارم مسئولین نیز به این مشکلات توجه کنند تا دراگون بوت در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. 
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار