توزيع 25 هزار دوز واکسن آنفلوانزا در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي دانشگاه علوم پزشکي مشهد امروز اعلام کرد: از اين ميزان حدود نيمي يعني معادل 12 هزار دوز در خراسان رضوي و بقيه در خراسان جنوبي و خراسان شمالی در حال توزيع است.

 محمد جعفر صادقي اين مقدار را سهميه امسال سه استان خراسان اعلام کرد و يادآور شد: پارسال هم  به همين ميزان واکسن آنفلوانزا در سه استان خراسان توزيع شد.

بگفته وي اين واکسن براي پزشکان و پرستاران شاغل در بيمارستانها و مراکز درماني بخش دولتي، دامپزشکان، محيط بانان و برخي افراد در معرض خطر و نيازمند به طور رايگان توزيع مي شود ولي ساير افراد بايد با مراجعه به داروخانه ها اين واکسن را تهيه کنند.

وي با بيان اينکه واکسيناسيون تنها راه پيشگيري از آنفلوانزا نيست افزود: انتشار اين بيماري با اقداماتي مانند پوشاندن دهان و بيني هنگام عطسه و سرفه، پيشگيري از حضور در اماکن تجمع افراد، شستن دستها با آب و صابون و خودداري از دست دادن و روبوسي با ديگران نيز قابل پيشگيري است.

مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي دانشگاه علوم پزشکي مشهد بهترين زمان دريافت اين واکسن را با توجه به ايمني زايي آن، مهر ماه اعلام کرد و افزود: از آنجايي که اين واکسن حدود شش تا هفت ماه ايمني زايي دارد بهتر است گروه هاي آسيب پذير در برابر آنفلوانزا، تا پايان مهرماه نسبت به واکسينه کردن خود اقدام کنند.  

آنفلوانزا يکي از شايعترين بيماريهاي ويروسي فصل سرما براي همه گروههاي سني است که دستگاه تنفسي را با عفونت شديد مواجه مي کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.