عمق قصه را بشناسیم و در دام توطئه ها قرار نگیریم چراکه آمریکایی ها قابل مصالحه نیستند و گفتمان انقلاب اسلامی که در وصیت نامه امام خمینی (ره) آمده است نجات بخش ما است.

گفتمان انقلاب اسلامی نجات بخش ما استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ،نماز جمعه این هفته قم به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی در حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام اعرافی در ابتدای بیاناتش  یاد و خاطره ی شهدای محراب ، شهدای دفاع مقدس و مقاومت اسلامی ، مدافعان حرم و همچنین جانباختگان حادثه منا را گرامی داشت.

وی در ادامه روز خانواده و تکریم بازنشستگان و روز جهانی نابینایان را مورد توجه قرارداد و به مسئولان در خصوص مقوله مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده جانبازان و نابینایان تاکید کرد.

خطیب جمعه قم به مهم دانستن ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی هم باید در کشور تبدیل به یک فرهنگ عمومی برای همه اقشار شود و در خصوص ورزش باستانی نیز ورزش هایی که ریشه اسلامی دارند باید در نظام برنامه ریزی ورزشی کشور مهم شمرده شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی اخلاق را یکی از ارکان مهم ورزش دانست و گفت: در زیر ساخت های ورزشی باید اخلاق و اصول و ارزش های اسلامی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

خطیب جمعه قم با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم ،ماه حماسه های بزرگ و ماه تاسوعا و عاشورای حسنی تصریح کرد: محرم ماه عاشورای حسینی است و باید هر سال بر شکوه مراسم مربوط به آن افزوده شود؛ پرچم پر افتخار عالم به برکت پیروزی انقلاب اسلامی هر سال در نقاط مختلف دنیا بیشتر به اهتزاز در می‌آید.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با اشاره به تحریف هایی که در چند روز اخیر در خصوص صلح امام حسن (ع) صورت گرفته که رهبری معظم نیز در این موضوع را  مورد تاکید قرار دادند خاطر نشان کرد: آیا صلح امام با معاویه نتیجه رغبت و علاقه بود؟ آیا اینگونه نبود که امام حسن(ع) به دلیل اجبار و شرایط موجود تن به صلح دادند؟ 

وی با بیان اینکه عاشورا حماسه بزرگی است تاکید کرد: در بزرگداشت این ماه و عاشورا باید ابعاد این ماه را به دور از هرگونه تحریف و سست گویی و دروغ حفظ کرد و این وظیفه مداحان و هیئت های مذهبی است، عاشورا یعنی انقلاب اسلامی و فریاد رسای ملت های مظلوم در برابر ظلم و عاشورا یعنی لبیک یا حسین و هیهات من الذله، هیئت های مذهبی اسیر خرافات نشوند و ابعاد حماسه عاشور را حفظ کنند تا تحریف نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احیای  امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با حماسه حسینی اشاره کرد و افزود: مسئولان، هیئت‌های مذهبی و همه اعضای جامعه باید این فریضه مهم را حتما مد نظر داشته باشند.

خطیب جمعه قم در خصوص فاجعه منا گفت: فاجعه منا غمی بزرگ است و به سادگی نمی شود آن را فراموش کرد.

حجت الاسلام والمسللمین با بیان اینکه اگر نگوییم این فاجعه عمدی بوده است، ولی همه آنچه برای یک کار عمدی لازم است در این فاجعه دیده می‌شود تصریح کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و مسئولان ما با اتکا به پشتیبانی ملت و فرهنگ عاشورا و فرمان رهبری، قاطعانه بیاستند و دولت‌های دیگر و مجامع جهانی را فعال کنند تا پرونده فاجعه منا به جریان بیفتد زیرا فقط همین یک پرونده برای بررسی اعمال فضاحت‌بار و جنایت‌کارانه آل سعود کافی است.

وی در خصوص مسائل کشور و قصه برجام گفت: حد نقد 
و واکاوی این مسئله برای مجلس و جریان‌ها موجود است و باید به آن احترام گذاشت و هرگونه اقدامی باید در پرتو رهنمودهای رهبری و با توجه به دشواری قصه برجام و جایگاه تیم مذاکره کننده باید انجام شود.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف را بشناسیم و حق دفاع از خود و دفاع از مقاومت اسلامی را باید حفظ کنیم تصریح کرد: ما نباید از حقوقمان کوتاه بیایم و نباید گمان کنیم مذاکره با آمریکا مشکلات ما را حل می‌کند زیرا اساس کار آنها برمبنای غلطی است  و دولت‌مردان آمریکایی نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان پیشرفت کنند و پروند های آن ها شاهد بر این گواه است.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در پایان بیاناتش گفت: عمق قصه را بشناسیم و در دام توطئه ها قرار نگیریم چراکه آمریکایی ها قابل مصالحه نیستند و گفتمان انقلاب اسلامی که در وصیت نامه امام خمینی (ره) آمده است نجات بخش ما است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.