امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های جهانی و رسانه‌های وابسته به آنها در برابر فجایع منا سکوت کرده‌اند، این سکوت را سئوال برانگیز و محکوم خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان منا اظهار داشت: قربانیان این حادثه در واقع قربانی بی‌کفایتی و جهالت آل‌سعود شده‌اند و کوتاهی آل‌سعود، مرگ بسیاری از این قربانیان را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه روسیاهی برای همیشه تاریخ با آل‌سعود باقی خواهد ماند، عنوان کرد: اتفاقاتی که امسال و سال‌های گذشته در حج رخ داد، هرگز از ذهن مسلمانان جهان پاک نخواهد شد و بی‌تدبیری حکام عربستان را که مرگ بندگان مومن خدا را رقم زد، به نمایش گذاشت.

ناصری با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که به دلیل ازدحام جمعیت، روی زمین افتادند بر اثر تشنگی و تابش شدید نور خورشید در گرمای عربستان به شهادت رسیدند در حالی که ماموران آل‌سعود به راحتی می‌توانستند جان بسیاری از آنها را نجات دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این حوادث در مجموع سئوال برانگیز است اما تامل‌برانگیزتر از آن، سکوت جوامع بین‌المللی نظیر سازمان ملل و مدعیان حقوق بشر است.

وی افزود: وقتی در کشورهای اسلامی نظیر ایران، افراد جانی، قاچاقچیان و نا امن‌کنندگان حریم زندگی مردم، بر اساس قانون مجازات می‌شوند، داد مدعیان بشر گوش فلک را کر می‌کند اما امروز می‌بینیم که همین مدعیان در برابر فجایعی که آل‌سعود رقم می‌زند، سکوت کرده‌‌اند.

ناصری خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که ادعای آزادی دارند نیز وابستگی خود را بیش از پیش به برخی جریانات و کشورها نشان دادند و هیچ واکنشی نسبت به فاجعه منا نشان ندادند و به راحتی چشم خود را به روی همه مسائل بستند.

این مسئول تصریح کرد: به واقع جای سئوال است که اینها چگونه به خود اجازه می‌دهند این همه جنایت را نادیده بگیرند و نام خود را نیز مدعی حقوق بشر بگذارند در حالی که خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.

ناصری عنوان کرد: آل‌سعود که خود را مسلمان می‌داند، چگونه در روز قیامت می‌خواهد به خدا در برابر این همه کارشکنی، جنایت و بی‌مسئولیتی پاسخ دهد و چگونه می‌تواند چهره خود را در دنیا تطهیر کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید در برابر آل‌سعود جدیت نشان داد، اظهار داشت: آنها رویه‌ای کاملا غیرمسئولانه پیش گرفته بودند اما به محض شنیدن سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد کوچک‌ترین بی‌احترامی به مسلمانان و واکنش ایران به این حرکات، مواضع خود را تغییر دادند.

ناصری تصریح کرد: این امر حکایت از اقتدار ولایت و عزت ایران اسلامی است و همه کشورهای اسلامی باید در برابر حکام سرسپرده‌ای نظیر آل‌سعود از خود جدیت نشان دهند همچنان‌که بعد از سخنان مقام معظم رهبری، واکنش‌های کشورهای اسلامی آغاز شد.

وی بیان کرد: امیدواریم با تدبیر سران کشورهای اسلامی، پرده‌داری خانه کعبه و اداره مناسک حج به صورت شورایی و با شیوه‌ای کاملا مدیریت شده و در شأن مسلمین جهان انجام شود و خانه کعبه از چنبره آل‌سعود خارج شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک عید غدیرخم به تبیین اهمیت مسئله ولایت پرداخت و اظهار داشت: اگر بعد از پیامبر (ص)، راهنمایی در جامعه نبود، هرکس برای خود تعبیری از قرآن داشت و دین اسلام به انحراف کشیده می‌شد همچنان‌که برخی فرقه‌ها از مسیر اصلی خارج شده‌اند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: امام جمعه ، یزد ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.