هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر نهایی خود را در خصوص حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته گذشته داوران جایزه داستان تهران تعیین شدند این وظیفه به « علی خدایی »، « فرخنده آقایی » ، « علی موذنی »، « بلقیس سلیمانی » و « محمد حسن شهسواری » واگذار شد. شرکت کنندگان در این جایزه ادبی می توانند آثار خود را تا پایان مهر ماه سال 94 به این جایزه ادبی ارسال کنند.

اما نمایشگاه فرانکفورت که خبر از حضور « سلمان رشدی »، نویسنده کتاب « آیات شیطانی » در نشست خبری این نمایشگاه کتاب داده بود، خبرساز شد. سید علی صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد به این مسئله در نشست خبری جشنواره های مصرف کالاهای فرهنگی و انتخاب پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب واکنش نشان می دهد و این نمایشگاه کتاب را مخدوش کننده آزادی بیان می داند. خبرهای نمایشگاه کتاب فرانکفورت به همین جا ختم نمی شود. به دنبال آن نامه اعتراض وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران به برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت در خصوص حضور « سلمان رشدی » در این نمایشگاه کتاب ارسال می شود.مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت از پذیرش درخواست ایران سرباز می زنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران نیز پس از بررسی موضوع در نهایت امر روز پنجشنبه از تحریم حضور در این نمایشگاه توسط ایران خبر می دهد و در این روز پروند حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال بسته می شود.

خبرهایی از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب نیز در این هفته به گوش می رسد. در پنجمین جلسه شورای سیاست گذاری این نمایشگاه واگذاری مدیریت و اجرای این دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به تشکل های نشر تصویب می شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار