در فرایند تعلیم و تربیت، ارتباط خانه و مدرسه یک رابطه دو طرفه و تعاملی است که هر دو نهاد باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

رابطه خانه و مدرسه یک رابطه تعاملی دو طرفه استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان کارشناس مسوول انجمن اولیا ومربیان در آیین انتخابات انجمن های اولیا و مربیان در دبستان سوزنچی کاشان گفت: وجود معلمان با صلاحیت در مدارس در کنار والدین توانا و همکاری و هماهنگی آنها می تواند در فرایند پرورش نسل آینده موثر باشد و هیچ کدام نمی تواند نقش دیگری را بر عهده بگیرد.

امامیان تصریح کرد: وقتی که رفتار مربیان مدرسه و اولیای خانواده با موازین تعلیم وتربیت مطابقت نداشته باشد، سلامت روانی و اجتماعی کودکان به مخاطره می افتد و از اینروست که مشارکت این دو نهاد در همه ابعاد به صورت یک ضرورت جلوه می کند.

وی تاکید کرد: خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه رفتار داشته و به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند و مدرسه باید با روشهای گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند و تنگ نظری است اگر این مشارکت را به کمک های مادی و مالی محدود کنیم. 

وی گفت: با توجه به اهمیت مشارکت خانه و مدرسه هر سال فعالیت انجمن های مدارس براساس معیارها و شاخص ها در سه سطح شهرستان، استان و کشور ارزیابی می شود که در سال گذشتهمدارس چهارده معصوم (ع )، ایثارگران حضرت زینب (س )، شهدای كرك، شهیدمهدی هنردار، استثنایی معارفی، و محسن پور محمدیان و استاد زاهد رتبه برتر کشوری را به دست آوردند.

امامیان گفت: در مرحله منتخب استان اصفهان نیز مدارس استثنایی شهید خیامی، پروین صفا، گلها، شهدای کرک، شهید ترکیان فر، استثنایی حرفه ای شهید فهمیده، سید حاجی طباطبایی ، امیر کبیر، شهید نوریان و حسین امینی موفق به کسب رتبه برتر استان اصفهان شدند.

به گفته وی، در سال گذشته، بیش از دو هزار 500 نفر از اولیای دانش آموزان به نماینده خانواده ها در مدیریت مدارس کاشان مشارکت داشتند. 

انتهای پیام/ح
برچسب ها: خانه ، مدرسه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.