مدير عامل شركت "آي اف ديزاين" آلمان گفت: صنعت مبلمان و دکوراسيون ايران به استانداردهاي جهاني نزديک است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رالف ويگمن در حاشيه هشتمين کنفرانس بين المللي مبلمان و دکوراسيون "دکو" در مصاحبه با خبرگزراي صداوسيما، صنعت طراحي مبلمان ايران را متاثر از فرهنگ و سنت ايراني دانست و ادامه داد: اين ويژگي ها در طراحي و رنگ آميزي و نقوش ، دقيقا ضلع مقابل محصولات اروپايي است.

وي ادامه داد: تفاوت و تنوع فرهنگي در طراحي و رنگ آميزي و وجود دقت در دوخت و دوز و زاويه هاي صاف و نود درجه در مبلمان و دکوراسيون ايران ، سبب جذب بسياري از صنعتگران اروپايي شده است.

نايب رئيس شوراي انجمنهاي آسيايي مبلمان "کافا " و نماينده " آ س آن " از تايلند هم گفت: صنعت مبلمان ايران با تمام دنيا متفاوت است.

جيرو وات در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري صداو سيما افزود : تفاوت مبلمان ايران با ساير کشورها بدليل نوع فرهنگ و هنر دستي است که در طراحي ها به شدت چشم نوازي مي کند.

وي ادامه داد: در بحث جهان شدن هم صنعت مبلمان ايران بايد بتواند خود را به جهان ثابت کند.

جيرو وات افزود : هر کشوري نقاط قوتي در صنايع خاصي دارد  که بايد براي ثابت کردن خود به ديگر کشورها، نقات ضعت و قوت را شناسايي و در جهت بهبود کاستي ها و افزايش توانمندي ها قدم بر دارد تا بتواند توازن را برقرار کند.

وي ضمن تاييد اينکه افزايش واردات مي تواند به اقتصاد يک کشور لطمه وارد کند ، گفت: اگر ايران با اين ذهنيت ، در جايگاه امروز خود بماند هرگز پيشرفت نخواهد کرد ،پس بايد با مديريت واردات ، از تحولات و نوآوريهاي دنيا باخبر شود.

وات افزود: بهترين راه جهاني شدن ايران اين است که فرهنگ و طراحي خود را به دنيا معرفي کند و در نمايشگاه هاي مختلف حضور يابد.


منبع: صبحانه آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.